Page 66 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Örnek Sorular:
İpek Yolu ile ilgili sorular:
1. İpek Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve toplumlara ekonomik, etkileri neler-
dir?
2. İpek Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve toplumlara siyasi etkileri nelerdir?
3. İpek Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve toplumlara kültürel etkileri nelerdir?
Baharat Yolu ile ilgili sorular:
1. Baharat Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve toplumlara ekonomik, etkileri ne-
lerdir?
2. Baharat Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve toplumlara siyasi etkileri nelerdir?
3. Baharat Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve toplumlara kültürel etkileri neler-
dir?
Kral Yolu ile ilgili sorular:
1. Kral Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve toplumlara ekonomik, etkileri neler-
dir?
2. Kral Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve toplumlara siyasi etkileri nelerdir?
3. Kral Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve toplumlara kültürel etkileri nelerdir?
Gruplar okuma çemberi çalışmasında oluşturdukları cevap kartlarını sınıfa sunar-
lar (ÜF1). Öğretmen öğrencilerin soru çemberinde ulaştıkları cevapları soru çem-
beri kontrol listesi üzerinde değerlendirir.
SORU ÇEMBERİ KONTROL LİSTESİ
Grup Adı:
Ölçüt: EVET HAYIR
1. İpek Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve
toplumlara ekonomik, etkileri nelerdir?
2. İpek Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve
toplumlara siyasi etkileri nelerdir?
3. İpek Yolu’nun üzerinde yer alan devlet ve
toplumlara kültürel etkileri nelerdir?
Öğrenciler metinlerden edindikleri bilgilere göre ticaret yollarından birini seçerek
ticaret yolunun üzerindeki devlet ve toplumlar üzerinde siyasi, ekonomik, kültürel
etkileri ile ilgili bilgilerle zihin haritası oluştururlar (ÜF2).
Öğretmen, öğrencilerin soru çemberinde ulaştıkları cevapları soru çemberi kontrol
listesi üzerinde değerlendirir.
Değerlendirme Orta Çağ’daki ticaret yollarının, bu yollar üzerinde yer alan devlet ve toplumlara
etkilerini ortaya koyan bir zihin haritası üzerinden değerlendirir.
66