Page 33 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 3


        TEMA: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH
         Etkinliğe             TAR.9.1.3. Tarihsel bilginin üretim sürecini çözümleyebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                                a)  Örnek çalışmalar üzerinden tarihsel bilginin üretim sürecindeki aşamaları be-
         Basamaklandırılmış        lirler.
         Bilgi Birimleri        b)  Örnek çalışmalar üzerinden tarihsel bilginin üretim sürecindeki aşamalar ara-
                                   sında var olan ilişkileri belirler.
                                 •  Öğrenciler, tarihsel bilginin üretim sürecindeki aşamalar arasında ilişki kurar
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Tarihsel  bilginin  üretimi  sürecinde  tarihçilerin  yararlandıkları  bilim  dallarını
                                   belirler.

         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrencilerin tarihî kaynakları, örnek tarihî olayları inceleme ve incelediklerinin ara-
         İhtiyaçları           sında muhakeme kurma, özetleme becerilerinin desteklenmesine ihtiyaç olabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen, sorun cümlesini tahtaya yazabileceği gibi yansıtabilir veya öğrenci-
                               lerin her birine soru kartları verebilir. Bu sayfalarda yazı büyüklüğüne, rengine dik-
                               kat edilmeli; tüm öğrenciler için anlaşılır olmasına özen gösterilmelidir.
                               İF2: İnfografik sayfaların yazı puntoları, kalınlığı ve renkleri tüm öğrenciler için an-
                               laşılabilir olmalıdır.

         İçerik                İF3: Metin hazırlanırken yazı puntosuna, özen gösterilmeli; tüm öğrencilerin oku-
                               yabileceği şekilde hazırlanmasına dikkat edilmelidir. Örnek metnin altındaki tablo
                               hazırlanırken içine yazılacak bilgilerin uzunluğuna uygun olacak şekilde boşluklar
                               bırakılmalıdır.

                               İF4:  Öğretmen,  araştırma  cümlelerini  tahtaya  yazabilir  veya  yansı  ile  sunabilir.
                               Bunların haricinde öğrencilere araştırma konularının yazıldığı kartlar, sayfalar ve-
                               rebilir.
                               SF1: Öğrencilerin gereksinimlerine göre sorunun yanıtını düşünmek için verilen süre
                               arttırılabilir.
                               SF2: Öğretmen, öğrencilere soruları sözel olarak sorabilir. Görsel olarak desteğe
                               ihtiyaç duyan öğrenciler varsa büyük boyutlarda hazırlanmış soru kartları hazırla-
         Süreç                 yarak süreçte ihtiyaç duyulduğu takdirde bu soru kartlarını destekleyici malzeme
                               olarak kullanabilir.
                               SF3: Öğrencilerden gelen yanıtları tahtaya öğretmen yazabileceği gibi sözel ola-
                               rak aktif katılım sağlamayan öğrenciler tahtada yazman olarak görevlendirilebilir.
                               Verilen cevaplar tahtaya zihin haritası oluşturularak yazılabilir.












                                                                                                         33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38