Page 33 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 3
TEMA: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH
Etkinliğe TAR.9.1.3. Tarihsel bilginin üretim sürecini çözümleyebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Örnek çalışmalar üzerinden tarihsel bilginin üretim sürecindeki aşamaları be-
Basamaklandırılmış lirler.
Bilgi Birimleri b) Örnek çalışmalar üzerinden tarihsel bilginin üretim sürecindeki aşamalar ara-
sında var olan ilişkileri belirler.
• Öğrenciler, tarihsel bilginin üretim sürecindeki aşamalar arasında ilişki kurar
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller • Tarihsel bilginin üretimi sürecinde tarihçilerin yararlandıkları bilim dallarını
belirler.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrencilerin tarihî kaynakları, örnek tarihî olayları inceleme ve incelediklerinin ara-
İhtiyaçları sında muhakeme kurma, özetleme becerilerinin desteklenmesine ihtiyaç olabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen, sorun cümlesini tahtaya yazabileceği gibi yansıtabilir veya öğrenci-
lerin her birine soru kartları verebilir. Bu sayfalarda yazı büyüklüğüne, rengine dik-
kat edilmeli; tüm öğrenciler için anlaşılır olmasına özen gösterilmelidir.
İF2: İnfografik sayfaların yazı puntoları, kalınlığı ve renkleri tüm öğrenciler için an-
laşılabilir olmalıdır.
İçerik İF3: Metin hazırlanırken yazı puntosuna, özen gösterilmeli; tüm öğrencilerin oku-
yabileceği şekilde hazırlanmasına dikkat edilmelidir. Örnek metnin altındaki tablo
hazırlanırken içine yazılacak bilgilerin uzunluğuna uygun olacak şekilde boşluklar
bırakılmalıdır.
İF4: Öğretmen, araştırma cümlelerini tahtaya yazabilir veya yansı ile sunabilir.
Bunların haricinde öğrencilere araştırma konularının yazıldığı kartlar, sayfalar ve-
rebilir.
SF1: Öğrencilerin gereksinimlerine göre sorunun yanıtını düşünmek için verilen süre
arttırılabilir.
SF2: Öğretmen, öğrencilere soruları sözel olarak sorabilir. Görsel olarak desteğe
ihtiyaç duyan öğrenciler varsa büyük boyutlarda hazırlanmış soru kartları hazırla-
Süreç yarak süreçte ihtiyaç duyulduğu takdirde bu soru kartlarını destekleyici malzeme
olarak kullanabilir.
SF3: Öğrencilerden gelen yanıtları tahtaya öğretmen yazabileceği gibi sözel ola-
rak aktif katılım sağlamayan öğrenciler tahtada yazman olarak görevlendirilebilir.
Verilen cevaplar tahtaya zihin haritası oluşturularak yazılabilir.
33