Page 31 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                         Ölçütler               1             2              3
                                        Ürünün Adı             puan         puan           puan
                                Adaletli görev paylaşımı
                                Grup içi iletişim
                                Özgünlük
                                Ürün çıkana kadar işini devam
                                ettirme

                               Örnek derecelendirme ölçeği öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.

                               2. Aşama:
                               Düşün: Öğretmen öğrencilere; “Olgu nedir, olgu kavramını tarihsel bilginin özelliği
                               ile nasıl ilişkilendirebilirsiniz?” sorularını sorar (ÜF2). Öğrencilerden gelen cevapları
                               dinler. Öğretmen açıklamasını yapar:
                               Olgu  tarihte  insanlığı  etkileyen  olayların  ortaya  çıkardığı  sonuçlara  göre  uzun
                               sürede meydana gelen değişimlerdir.
                               Bu tanıma göre tarihsel bilginin temel özelliği olarak şu çıkar:

                               “Tarihî bilgi olay sonu ortaya çıkan olguların ortaya konması ile oluşmuştur.” der
                               ve tarihsel bilginin özelliğini ortaya koyar (SF5). “Diğer kavramları da bu şekilde
                               tarihsel bilginin özelliği ile nasıl ilişkilendireceğimizi çalışacağız.” der.
                               Eşleş: Öğrenciler ikili olarak eşleştirilir (SF6). Öğretmen, tarihle ilgili kavramların
                               tanımlarının olduğu sayfaları öğrencilere verir. Öğrenciler kavramların tanımlarına
                               bakarak  seçtikleri  kavramı  tarihsel  bilginin  özelliği  ile  ilişkilendirirler.  Öğrenciler,
                               fikirlerini birbirleriyle paylaşarak kendilerine göre en doğru cevabı belirlerleyerek
                               önlerindeki kâğıda yazarlar.
                               Paylaş:  Öğrenciler  grup  çalışmalarını  bitirdiğinde,  gruplar  çalışma  kâğıdına
                               isimlerini  yazarlar.  Çalışma  kâğıtlarını  öğretmen  masasına  bırakırlar.  Öğretmen
                               tahtaya aşağıdaki başlıkları yazar:

                               Tarih Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı
                               Tarihsel Bilgi Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı

                               Geçmiş Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı
                               Yöntem Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı
                               Tarihçi Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı
                               Olgu Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı

                               Kanıt Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı
                               Neden-Sonuç Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı

                               Değişim Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı
                               Süreklilik Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı
                               Zaman Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı
                               Kronoloji Kavramının Temel Özellikleri ve Kapsamı




                                                                                                         31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36