Page 27 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 2


        TEMA: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH
         Etkinliğe             TAR.9.1.2. Tarihin doğasını farklı kaynaklar üzerinden inceleyebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış     a)  Farklı kaynaklardan tarihin doğasına ilişkin temel bilgileri tespit eder.
         Bilgi Birimleri

         Ön Koşul Beceriler/   Tarihin beşerî bir bilim dalı olduğuna ve bilimsel bir yöntem kullandığına ilişkin ön
         Temel Kabuller        bilgileri olduğu kabul edilmektedir.
                                 •  Öğrenci tarih, tarihsel bilgi, geçmiş, yöntem, tarihçi, olgu, kanıt, neden-sonuç, de-
                                   ğişim, süreklilik, zaman, kronoloji kavramlarını tanımlamakta zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Öğrenci; tarih, tarihsel bilgi, geçmiş, yöntem, tarihçi, olgu, kanıt, neden-sonuç, de-
                                   ğişim, süreklilik, zaman, kronoloji kavramlarıyla ilişkilendirerek tarihsel bilginin kap-
                                   samı ve özelliklerini belirlemekte zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilere öğretmen tarafından hazırlanan “soru etkinliği yönergesi” verile-
                               rek öğrencilerin yapılacak çalışmanın aşamalarını ve kurallarını bilmeleri sağlana-
                               bilir.

                               İF2: Kavramlara ilişkin soru etkinliği kâğıdındaki yazıların metin büyüklüğüne dik-
         İçerik
                               kat  edilebilir.  Soru  etkinliği  kâğıdı  etkileşimli  tahtaya  yansıtılabilir.  İhtiyaç  duyan
                               öğrencilere soru etkinliği kâğıtları dijital ortamda verilebilir.
                               İF3: Öğretmen; öğrencilerin bilgi edinmede öğrenme stillerine göre görsel, işitsel
                               kaynaklar sunabilir.
                               SF1:  Öğrencilerden  ders  öncesinde  tarih,  tarihsel  bilgi,  geçmiş,  yöntem,  tarihçi,
                               olgu, kanıt, neden-sonuç, değişim, süreklilik, zaman ve kronoloji kavramlarını araş-
                               tırmaları istenebilir.

                               SF2: Gruplar oluşturulurken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre heterojen
                               şekilde oluşturulabilir.

                               SF3:  Öğretmen,  gruplar  soru  değişimi  yaparken  öğrencilerin  çalışmada  ortaya
                               koyduğu seviyelere göre gruplar arasında öğrenci değişikliği yapılabilir.

                               SF4: Değerlendirmede kullanılan derecelendirme ölçeğine yazılı olarak görüş bil-
         Süreç                 dirmede desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.

                               SF5: Öğretmen, seçilen kavramı tarihsel bilginin özelliği ile nasıl ilişkilendirecekle-
                               ri hakkında öğrencilere yapacakları çalışmayı daha iyi anlayabilmeleri için birkaç
                               örnek daha verebilir.
                               SF6: Öğrenci gruplamalarında öğrenci sayıları sınıfın mevcuduna göre arttırılabilir.
                               Öğrenci eşleşmelerinde öğrenci hazır bulunuşlukları ve öğrenciler arasındaki ileti-
                               şime göre öğrenci grupları oluşturulur.

                               SF7:  Öğretmen  çalışma  grupları  içinden  öğrencilerin  hazırbulunuşluklarını  göz
                               önüne alır ve bir sözcü öğrenci seçerek sunum görevine uygun olan öğrenciye görev
                               verebilir.


                                                                                                         27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32