Page 27 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 2
TEMA: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH
Etkinliğe TAR.9.1.2. Tarihin doğasını farklı kaynaklar üzerinden inceleyebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Farklı kaynaklardan tarihin doğasına ilişkin temel bilgileri tespit eder.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Tarihin beşerî bir bilim dalı olduğuna ve bilimsel bir yöntem kullandığına ilişkin ön
Temel Kabuller bilgileri olduğu kabul edilmektedir.
• Öğrenci tarih, tarihsel bilgi, geçmiş, yöntem, tarihçi, olgu, kanıt, neden-sonuç, de-
ğişim, süreklilik, zaman, kronoloji kavramlarını tanımlamakta zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Öğrenci; tarih, tarihsel bilgi, geçmiş, yöntem, tarihçi, olgu, kanıt, neden-sonuç, de-
ğişim, süreklilik, zaman, kronoloji kavramlarıyla ilişkilendirerek tarihsel bilginin kap-
samı ve özelliklerini belirlemekte zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilere öğretmen tarafından hazırlanan “soru etkinliği yönergesi” verile-
rek öğrencilerin yapılacak çalışmanın aşamalarını ve kurallarını bilmeleri sağlana-
bilir.
İF2: Kavramlara ilişkin soru etkinliği kâğıdındaki yazıların metin büyüklüğüne dik-
İçerik
kat edilebilir. Soru etkinliği kâğıdı etkileşimli tahtaya yansıtılabilir. İhtiyaç duyan
öğrencilere soru etkinliği kâğıtları dijital ortamda verilebilir.
İF3: Öğretmen; öğrencilerin bilgi edinmede öğrenme stillerine göre görsel, işitsel
kaynaklar sunabilir.
SF1: Öğrencilerden ders öncesinde tarih, tarihsel bilgi, geçmiş, yöntem, tarihçi,
olgu, kanıt, neden-sonuç, değişim, süreklilik, zaman ve kronoloji kavramlarını araş-
tırmaları istenebilir.
SF2: Gruplar oluşturulurken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre heterojen
şekilde oluşturulabilir.
SF3: Öğretmen, gruplar soru değişimi yaparken öğrencilerin çalışmada ortaya
koyduğu seviyelere göre gruplar arasında öğrenci değişikliği yapılabilir.
SF4: Değerlendirmede kullanılan derecelendirme ölçeğine yazılı olarak görüş bil-
Süreç dirmede desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.
SF5: Öğretmen, seçilen kavramı tarihsel bilginin özelliği ile nasıl ilişkilendirecekle-
ri hakkında öğrencilere yapacakları çalışmayı daha iyi anlayabilmeleri için birkaç
örnek daha verebilir.
SF6: Öğrenci gruplamalarında öğrenci sayıları sınıfın mevcuduna göre arttırılabilir.
Öğrenci eşleşmelerinde öğrenci hazır bulunuşlukları ve öğrenciler arasındaki ileti-
şime göre öğrenci grupları oluşturulur.
SF7: Öğretmen çalışma grupları içinden öğrencilerin hazırbulunuşluklarını göz
önüne alır ve bir sözcü öğrenci seçerek sunum görevine uygun olan öğrenciye görev
verebilir.
27