Page 24 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          İstasyon İnsanları
         Konu                  Tarih Öğrenmenin Faydaları
                                 •  Tarih  öğrenmenin  bireye  ve  topluma  faydalarıyla  ilgili  incelediği  kaynakları
                                   bağlamdan kopmadan özetleme,
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Odaklanma, yaratıcılık, analitik düşünme, eleştirel bakma, iş birliği içinde çalışarak
                                   karar verme becerilerini geliştirme
                               Renkli kâğıtlar, yapıştırıcı, tarihî kaynak görselleri, gazete haberleri, kalem, silgi,
         Materyaller
                               fon kartonu, sınıf panosu
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte serbest çağrışım tekniği, istasyon tekniği ve akran destekli öğrenme-
                               den yararlanılmıştır.
                               Serbest Çağrışım Tekniği: Dersin giriş kısmında öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                               zeyinin tespit edilmesi ve temel kavramların hatırlatılması sürecinde bu teknikten
                               yararlanılmıştır.
         Etkinlik Açıklaması   İstasyon Tekniği: Konuyla ilgili kavramlar tarih öğrenmenin bireysel ve toplumsal
                               faydalarının öğrenilmesi amacıyla üç farklı istasyon merkezi kurulmuştur.

                               Akran Destekli Öğrenim: İstasyon merkezlerinde öğrenciler çalışma grupları hâ-
                               linde etkinlikleri gerçekleştirirken okuma, yazma, betimleme, yorumlama, özetle-
                               me gibi becerilerin ihtiyacı durumunda öğrenciler akranları tarafından destekle-
                               necektir.

                               Öğretmen  temaya  “tarih,  tarihçi,  tarihsel  bilgi  ve  kaynak”  kavramları  ile  giriş
                               yapar.  Öğrencilere  bu  kavramlara  dair  “Tarih  nedir,  kimlere  tarihçi  denir?”  gibi
                               sorular yönelterek serbest çağrışım tekniği kullanır (İF1, SF1). Öğrencilerden gelen
                               yanıtları tahtaya yazar ve kavramların tanımlarını yansıda sunar (İF2).
                               Ardından, öğretmen “Tarihi öğrenmenin bireysel ve toplumsal faydalarını çalışmak
                               için gruplar oluşturacağım.” diyerek   heterojen çalışma grupları oluşturur (SF2).
                               Gruplar  oluşturulduktan  sonra;  kavramlar,  tarih  öğrenmenin  bireysel  faydaları,
                               tarih öğrenmenin toplumsal faydaları olmak üzere üç istasyon masası oluşturulur
                               (FÖOD1).

         Uygulama Süreci       Kavramlar istasyonu
                                 • Tarih kavramı için ön yüzünde kavram ve arka yüzünde kavram açıklamasına
                               dair bilgi kartları bulunur (İF3).
                                 • Tarihsel bilgi içeren bir cümle ve cümlenin altında yer alan kontrol listesi bulunur.
                               Kontrol listesinde bir cümlenin tarihsel bilgi olmasını sağlayan yer, zaman, kanıt,
                               sebep,  sonuç,  geçmişte  yaşanmış  olması  ögeleri  yer  alır.  Bu  istasyonda  çalışma
                               kağıdında yer alan cümle kontrol listesine göre incelenir (İF4, SF3). Grup tarafından
                               işaretlenen kontrol listesi öğretmene teslim edilir ve bu çalışmanın kâğıdı her grup
                               için yenilenir (ÜF1).








    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29