Page 30 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Soru Etkinlik Kâğıdı:
                                               SORU                              CEVAPLAR
                                1. GRUP ÇALIŞMA  SORULARI
                                Tarih nedir?
                                Tarihsel bilgi nedir?
                                Geçmiş nedir?
                                2. GRUP ÇALIŞMA  SORULARI
                                Yöntem nedir?
                                Tarihçi nedir?
                                Olgu nedir?
                                3. GRUP ÇALIŞMA SORULARI
                                Kanıt nedir?
                                Neden-sonuç nedir?
                                Değişim nedir?
                                4.GRUP ÇALIŞMA SORULARI
                                Süreklilik nedir?
                                Zaman nedir?
                                Kronoloji nedir?
                               Materyalleri dağıtma: Öğretmen öğrencilere “Bu dersimizde tarih, tarihsel bilgi,
                               geçmiş,  yöntem,  tarihçi,  olgu,  kanıt,  neden-sonuç,  değişim,  süreklilik,  zaman,
                               kronoloji kavramlarını çalışacağız. “Sizlerle grup çalışmasında soru cevap etkinliği
                               yapacağız” der. Yapılacak çalışmanın aşamaları hakkında bilgi verir (İF1). Sınıftaki
                               öğrenciler dört gruba ayrılır (SF2). Gruplara çalışma alanları oluşturulur (FÖOD1).
                               Gruplara “soru etkinliği kâğıdını” dağıtır (İF2).

                               Gruplara  etkinlikte  kullanacakları  malzemeler  dağıtılır  (İF3).  Her  gruba  farklı
                               renkte bir kalem verilir. Böylece her grubun yanıtının hangisi olduğu daha kolay
                               ayırt edilebilir.
                               Soruları yanıtlama: Grup çalışması için öğrencilere 5 dakika süre verilir. Gruplara
                               cevabı yazacakları alan gösterilir.
                               Soruların  değişimi:  Süre  bitiminde  gruplar  “soru  etkinliği  kâğıdını”  değişir.  Bu
                               değişim bütün gruplar soruları cevaplayana kadar devam ettirilir (SF3).
                               Gerçek  soruya  dönüş:  Her  grup  kendi  sorusuna  geri  döner.  Diğer  grupların
                               verdikleri cevapları gözden geçirerek analiz eder, cevabı düzenler ve cevabını bilgi
                               ağacına asacakları yaprak şeklindeki kâğıtlara yazar.

                               Bilgiyi  paylaşma:  Edindikleri  bilgileri  bilgi  ağacına  ağacın  dallarına  takarlar.
                               Tüm gruplar bilgi ağacına bilgi yapraklarını takma işini tamamladığında, öğrenci
                               grupları sırayla bilgi ağacındaki bilgileri incelerler.
                               Öğretmenin   hazırlamış   olduğu   derecelendirme   ölçeğinde   öğrencilerden
                               grup  performanslarını  değerlendirmeleri  istenir.  Her  öğrenci  kendi  grubunun
                               performansını puanlayıp kâğıdını öğretmene teslim eder (SF4).








    30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35