Page 30 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Soru Etkinlik Kâğıdı:
SORU CEVAPLAR
1. GRUP ÇALIŞMA SORULARI
Tarih nedir?
Tarihsel bilgi nedir?
Geçmiş nedir?
2. GRUP ÇALIŞMA SORULARI
Yöntem nedir?
Tarihçi nedir?
Olgu nedir?
3. GRUP ÇALIŞMA SORULARI
Kanıt nedir?
Neden-sonuç nedir?
Değişim nedir?
4.GRUP ÇALIŞMA SORULARI
Süreklilik nedir?
Zaman nedir?
Kronoloji nedir?
Materyalleri dağıtma: Öğretmen öğrencilere “Bu dersimizde tarih, tarihsel bilgi,
geçmiş, yöntem, tarihçi, olgu, kanıt, neden-sonuç, değişim, süreklilik, zaman,
kronoloji kavramlarını çalışacağız. “Sizlerle grup çalışmasında soru cevap etkinliği
yapacağız” der. Yapılacak çalışmanın aşamaları hakkında bilgi verir (İF1). Sınıftaki
öğrenciler dört gruba ayrılır (SF2). Gruplara çalışma alanları oluşturulur (FÖOD1).
Gruplara “soru etkinliği kâğıdını” dağıtır (İF2).
Gruplara etkinlikte kullanacakları malzemeler dağıtılır (İF3). Her gruba farklı
renkte bir kalem verilir. Böylece her grubun yanıtının hangisi olduğu daha kolay
ayırt edilebilir.
Soruları yanıtlama: Grup çalışması için öğrencilere 5 dakika süre verilir. Gruplara
cevabı yazacakları alan gösterilir.
Soruların değişimi: Süre bitiminde gruplar “soru etkinliği kâğıdını” değişir. Bu
değişim bütün gruplar soruları cevaplayana kadar devam ettirilir (SF3).
Gerçek soruya dönüş: Her grup kendi sorusuna geri döner. Diğer grupların
verdikleri cevapları gözden geçirerek analiz eder, cevabı düzenler ve cevabını bilgi
ağacına asacakları yaprak şeklindeki kâğıtlara yazar.
Bilgiyi paylaşma: Edindikleri bilgileri bilgi ağacına ağacın dallarına takarlar.
Tüm gruplar bilgi ağacına bilgi yapraklarını takma işini tamamladığında, öğrenci
grupları sırayla bilgi ağacındaki bilgileri incelerler.
Öğretmenin hazırlamış olduğu derecelendirme ölçeğinde öğrencilerden
grup performanslarını değerlendirmeleri istenir. Her öğrenci kendi grubunun
performansını puanlayıp kâğıdını öğretmene teslim eder (SF4).
30