Page 48 - DESEN 10
P. 48

1. ÜNİTE                                                                                                                                                       DESEN ÇALIŞMALARINDA IŞIK, GÖLGE VE TON DEĞERLERİ



                      “DESEN ÇALIŞMALARINDA IŞIK, GÖLGE VE TON DEĞERLERİ”
                                         DEĞERLENDİRME FORMU
          YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Işık ve Gölgenin Hacim Oluşturmadaki Etkisi” uygulaması
          ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda ÖLÇÜTLER sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz
          ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                          ÖLÇÜTLER                                     1 2 3 4 5
                1. Desen çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.
                2. Eskiz ve etüt yapacağı nesneleri belirlemiş.
                3. Nesnelerle bir düzenleme yapmış.
            BAŞLANGIÇ  4. Düzenlemedeki nesnelere gelen ışığın kaynağını ve yönünü belirlemiş.


                5. Desen çalışmalarında ışık ve gölgenin hacim oluşturmadaki etkisi ile ilgili
                   kaynak taraması yapmış.
                6. Eskiz ve etüt çalışmasında kullanacağı modle yöntemini belirlemiş.

                7. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
                8. Düzenlemedeki nesnelerin resim kağıdındaki yerlerini rahat çizgileri kulla-
                   narak belirlemiş.

                9. Düzenlemenin resim kâğıdı yüzeyinde geometrik kurgusunu oluşturmuş.
            UYGULMA  10. Düzenlemenin görünüşünü resim kâğıdı yüzeyinde belirginleştirerek tasla-


                   ğını çizmiş.
               11. Resim kâğıdı yüzeyinde ışık etkisini ortaya çıkarmak için açık, orta, koyu
                   çizgi değerlerini kullanmış.
               12. Tonlamada seçtiği modle yöntemini uygulamış.
               13. Seçtiği modle yöntemine göre eskiz veya etüdünü tamamlamış.
               14. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asarak ışık gölgenin hacim
                   oluşturmadaki etkisi ile ilgili olarak yaptığı eskiz ve etüt çalışmalarında
                   karşılaştığı zor ve kolay yanları, öz denetim, sabır, adalet, dostluk,
                   yardımseverlik, sevgi ve saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla
            SONUÇ  15. Çalışmasını, farklı nesne ve düzenlemelerin eskiz ve etütlerini yaparak
                   paylaşmış.


                   pekiştirmiş.
               16. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.
               17. Çalışma amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.
               18. Çalışma ortamı temizlenerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.

                                                                      TABLO PUANI
          DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli
          düzeyde demektir. 69 veya altı puan almışsanız önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.
          Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
          ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 18 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
          puan (Kriter sayısı x 5=……….) yöntemiyle bulunur.
          Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
          PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.


          46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53