Page 49 - DESEN 10
P. 49

1. ÜNİTE                                                 DESEN ÇALIŞMALARINDA IŞIK, GÖLGE VE TON DEĞERLERİ



                         “DESEN ÇALIŞMALARINDA IŞIK, GÖLGE VE TON DEĞERLERİ”
                                            DEĞERLENDİRME FORMU
             YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Form Oluşturmada Modle Tekniklerini Kullanma“uygulaması
             ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda ÖLÇÜTLER sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz
             ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                                             ÖLÇÜTLER                                     1 2 3 4 5
                   1. Desen çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.
                   2. Eskiz ve etüt yapacağı nesneleri belirlemiş.

               BAŞLANGIÇ  4. Düzenlemedeki nesnelere gelen ışığın kaynağını ve yönünü belirlemiş.
                   3. Nesnelerle bir düzenleme yapmış.

                   5. Desen çalışmalarında ışık ve gölgenin hacim oluşturmadaki etkisi ile ilgili
                      kaynak taraması yapmış.
                   6. Çalışacağı modle tekniğini belirlemiş.
                   7. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
                   8. Düzenlemedeki nesnelerin resim kağıdındaki yerlerini rahat çizgileri kulla-
                      narak belirlemiş.
                   9. Düzenlemenin resim kâğıdı yüzeyinde geometrik kurgusunu oluşturmuş.
               UYGULMA  10. Düzenlemenin görünüşünü resim kâğıdı yüzeyinde belirginleştirerek tasla-

                      ğını çizmiş.
                  11. Resim kâğıdı yüzeyinde ışık etkisini ortaya çıkarmak için açık, orta, koyu
                      çizgi değerlerini kullanmış.
                  12. Düzenlemedeki nesnelerin yüzeyine gelen ışık etkisiyle form oluşturmak
                      için yapacağı tonlamada seçtiği modle yöntemini uygulamış.
                  13. Seçtiği modle tekniğine göre çalışmasını tamamlamış.
                  14. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asarak desen çalışmalarında
                      form oluşturmada modle tekniklerini kullanma çalışmalarında karşılaştığı
                      zor ve kolay yanları, öz denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik,
               SONUÇ  15. Çalışmasını farklı nesne ve düzenlemelerle çeşitlendirerek pekiştirmiş.
                      sevgi ve saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.


                  16. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.

                  17. Çalışma amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.
                  18. Çalışma ortamı temizlenerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
                                                                         TABLO PUANI
             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli
             düzeyde demektir. 69 veya altı puan almışsanız önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.
             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 18 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (Kriter sayısı x 5=……….) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.



                                                                                                     47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54