Page 174 - DESEN 11
P. 174
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Desen Teknikleri ünitesini değerlendirmek için aşağıda sıralanmış ölçütlerin gerçekleştirilme
düzeyini değerlendirerek öğrenciyi en iyi ifade eden derecenin altına ( ) işareti koyunuz.
Öğrencinin
Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER Geliştirilebilir
Çok iyi İyi Orta Zayıf
5 4 3 2 1
1. Ünitenin işlenmesi sürecinde resim malzemelerini tam ve düzenli
olarak temin etti.
2. Görsel dosyalarını düzenli olarak hazırladı.
3. Ders içi ve ders dışı etkinliklerini düzenli olarak yaptı.
4. Ünite içindeki konular ile ilgili eskiz defterine çizimler yaptı.
5. Farklı malzemelerle (kara kalem, füzen, tarama ucu, lavi, sulu boya,
pastel boya-tebeşir, tükenmez kalem ve keçe uçlu kalemler) yapılmış
desen çalışmalarını karşılaştırdı.
6. Kara kalem kullanarak desen çalışmaları yaptı.
7. Füzen kullanarak desen çalışmaları yaptı.
8. Tarama ucu kullanarak desen çalışmaları yaptı.
9. Lavi ve sulu boya kullanarak desen çalışmaları yaptı.
10. Pastel boya ve tebeşir kullanarak desen çalışmaları yaptı
11. Tükenmez kalem ve keçe uçlu kalemleri kullanarak desen çalışmaları
yaptı.
ÖLÇEK PUANI
Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir
kriter için 5 puandır.
100’lük sisteme çevirmek için formül: (Tablo Puanı X 100) / 55 = Puan
Değerlendirme: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli
düzeyde demektir. 69 veya altı puan almışsanız ilgili önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.
172