Page 35 - DESEN 9
P. 35

1. ÜNİTE                                                                      DESENİN TANIMI VE ÇEŞİTLERİ



                          DESEN ÇEŞİTLERİ UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
             YÖNERGE:  “Desen  Çeşitleri“  uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda
             “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem
             sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                                             ÖLÇÜTLER                                     1 2 3 4 5

                  1. Çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.
                  2. Çalışmasını yapmak için çalışma alanındaki yerini almış.
               BAŞLANGIÇ  3. Desen çeşitleri örnekleri için kaynak taraması yapmış.

                  4. Daha önce araştırıp oluşturduğu görsel dosyasından desen örneklerini
                      incelemiş.
                  5. Çalışacağı desen çeşitlerinden bir eser seçmiş.

                  6. Çalışacağı eserden uygun bir bölümü kopya çalışması için seçmiş.
                  7. Seçtiği deseni, resim kâğıdına aktarırken gerekli işaretlemeleri yapmış.

                  8. Resim kâğıdı yüzeyine yaptığı işaretlemelerden faydalanarak baktığı
                      desendeki nesneleri hafif çizgilerle belirlemiş.
               UYGULMA  9. Belirlediği nesneleri resim kâğıdı yüzeyine taslak olarak çizmiş.


                 10. Resim kâğıdı yüzeyinde taslağın çizgilerini olgunlaştırmak için leke değer-
                      lerini belirlemiş.
                 11. Resim kâğıdı yüzeyinde açık-orta-koyu ton değerlerini oluşturmuş.

                 12. Seçtiği desen çeşidinde kullanılan yöntemle çalışmayı tamamlamış.
                 13. Tamamladığı çalışmaları atölye panosuna asarak karşılaştığı zor ve kolay
                      durumları öz denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve saygı
                      değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
               SONUÇ  14. Arkadaşlarıyla yardımlaşarak iş birliği içinde çalışmış.

                 15. Tamamladığı çalışmada karşılaştığı zor ve kolay durumları arkadaşlarıyla
                      paylaşmış.
                 16. Çalışmayı, amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde
                      tamamlamış.

                 17. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
                                                                         TABLO PUANI
             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
             yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
             etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.

             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 17 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (17x5=85) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.


                                                                                                     33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40