Page 131 - FOTOĞRAF (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 131
DERS DIŞI ETKİNLİK
• 4.48, 4.49, 4.50 ve 4.51 numaralı görselleri dikkatle inceleyiniz.
• Su altında çekilmiş önemli fotoğrafları ve bu çekimlerde kullanılan ekipmanları araştırınız.
• Elde ettiğiniz bilgi ve görsellerden oluşan bir sunum hazırlayınız.
• Hazırladığınız sunumu ve su altı fotoğrafçılığı ile ilgili düşüncelerinizi sınıfınızdaki arkadaşlarınızla paylaşınız.
4.11. Fotoğraf ve Sosyal Medya
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Sosyal medya hesabınızda fotoğraf paylaşırken nelere dikkat ediyorsunuz? Düşüncelerinizi sınıfınızdaki
arkadaşlarınızla paylaşınız.
Gelişen teknoloji ile birlikte fotoğraf çekim teknik-
leri, arşivlemesi ve paylaşımı önemli ölçüde değişim
göstermektedir. Bunların yanı sıra fotoğrafın kullanım
alanları da değişmektedir. İnsanlar hayatlarındaki
önemli anları yansıtan görüntüleri sosyal medya adı
verilen dijital ortamlarda paylaşmaktadır. Sosyal med-
ya; genel ağ teknolojileri kullanılarak iletişim kurulan,
bilgi paylaşılan ve içerik geliştirilen dijital bir ortamdır
(Görsel 4.52).
İnsanlar gördüğüne inanır ve gördüğünü hatırlar
bilinciyle hareket eden sosyal medya kullanıcıları pay-
laşacakları yazıları genellikle fotoğrafla birlikte sunar.
Sosyal medyada fotoğrafçılığın tüm dallarına örnek
Görsel 4.52: İletişim ağı olabilecek fotoğraflar kullanılabilmektedir. Bu alanın
kullanıcıları fotoğraf ve videolarla birlikte yazı yayınlama ve yayınlanan paylaşımlara yorum yapma öz-
gürlüğüne sahiptir. Sosyal medya aracılığıyla yayınlanan içerik ve paylaşımlar aynı anda milyonlarca
insan tarafından görülebilmekte ve takip edilebilmektedir.
Sosyal medya kullananların sayısı her geçen gün daha da art-
maktadır. Görselliğin ön planda olduğu bu ortamda fotoğraf paylaşı-
mı oldukça önem kazanmaktadır. Bu nedenle birçok kişi eskisinden
daha çok fotoğraf çekmektedir. İnsanlar kişisel sosyal medya hesap-
ları oluşturmakta ve bu hesapları fotoğraflarla zenginleştirmektedir.
İnsanlar cep telefonlarında bulunan fotoğraf çekme özelliği sayesin-
de daha rahat, hızlı ve ekonomik çekimler yapmaya başlamıştır (Gör-
sel 4.53). Sosyal medyayı zenginleştirmek için geliştirilen yazılımlar
sayesinde fotoğrafta filtreleme ve değişiklik yapabilme şansı yakala-
yan kullanıcılar bu imkânları aktif olarak kullanmaktadır.
İnsanlar çektikleri fotoğrafları sosyal medyada paylaşarak beğe-
ni kazanma ve diğer insanlarla etkileşime girme eğilimdedir. Sosyal
medyada çeşitli gruplar oluşturularak dijital ortamda bir araya geli-
nebilmektedir. İnsanlar ilgi alanlarına ve isteklerine göre bu gruplara
üye olabilmektedir. Böylelikle büyük kitlelere ulaşılmış ve mesaj iletim
gücü artırılmış olmaktadır.
Görsel 4.53: Mobil cihazlarda filtre uygulaması
129