Page 131 - FOTOĞRAF (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 131

DERS DIŞI ETKİNLİK


               •   4.48, 4.49, 4.50 ve 4.51 numaralı görselleri dikkatle inceleyiniz.
               •   Su altında çekilmiş önemli fotoğrafları ve bu çekimlerde kullanılan ekipmanları araştırınız.
               •   Elde ettiğiniz bilgi ve görsellerden oluşan bir sunum hazırlayınız.
               •   Hazırladığınız sunumu ve su altı fotoğrafçılığı ile ilgili düşüncelerinizi sınıfınızdaki arkadaşlarınızla paylaşınız.



               4.11. Fotoğraf ve Sosyal Medya



                         HAZIRLIK ÇALIŞMASI


                     Sosyal medya hesabınızda fotoğraf paylaşırken nelere dikkat ediyorsunuz? Düşüncelerinizi sınıfınızdaki
               arkadaşlarınızla paylaşınız.




                                                          Gelişen teknoloji ile birlikte fotoğraf çekim teknik-
                                                        leri, arşivlemesi ve paylaşımı önemli ölçüde değişim
                                                        göstermektedir. Bunların yanı sıra fotoğrafın kullanım
                                                        alanları  da  değişmektedir.  İnsanlar  hayatlarındaki
                                                        önemli anları yansıtan görüntüleri  sosyal medya adı
                                                        verilen dijital ortamlarda paylaşmaktadır. Sosyal med-
                                                        ya; genel ağ teknolojileri kullanılarak iletişim kurulan,
                                                        bilgi paylaşılan ve içerik geliştirilen dijital bir ortamdır
                                                        (Görsel 4.52).
                                                          İnsanlar  gördüğüne  inanır  ve  gördüğünü  hatırlar
                                                        bilinciyle hareket eden sosyal medya kullanıcıları pay-
                                                        laşacakları yazıları genellikle fotoğrafla birlikte sunar.
                                                        Sosyal  medyada  fotoğrafçılığın  tüm  dallarına  örnek
            Görsel 4.52: İletişim ağı                   olabilecek fotoğraflar kullanılabilmektedir. Bu alanın
            kullanıcıları fotoğraf ve videolarla birlikte yazı yayınlama ve yayınlanan paylaşımlara yorum yapma öz-
            gürlüğüne sahiptir. Sosyal medya aracılığıyla yayınlanan içerik ve paylaşımlar aynı anda milyonlarca
            insan tarafından görülebilmekte ve takip edilebilmektedir.
                                              Sosyal medya kullananların sayısı her geçen gün daha da art-
                                           maktadır. Görselliğin ön planda olduğu bu ortamda fotoğraf paylaşı-
                                           mı oldukça önem kazanmaktadır. Bu nedenle birçok kişi eskisinden
                                           daha çok fotoğraf çekmektedir. İnsanlar kişisel sosyal medya hesap-
                                           ları oluşturmakta ve bu hesapları fotoğraflarla zenginleştirmektedir.
                                           İnsanlar cep telefonlarında bulunan fotoğraf çekme özelliği sayesin-
                                           de daha rahat, hızlı ve ekonomik çekimler yapmaya başlamıştır (Gör-
                                           sel 4.53). Sosyal medyayı zenginleştirmek için geliştirilen yazılımlar
                                           sayesinde fotoğrafta filtreleme ve değişiklik yapabilme şansı yakala-
                                           yan kullanıcılar bu imkânları aktif olarak kullanmaktadır.
                                              İnsanlar çektikleri fotoğrafları sosyal medyada paylaşarak beğe-
                                           ni kazanma ve diğer insanlarla etkileşime girme eğilimdedir. Sosyal
                                           medyada çeşitli gruplar oluşturularak dijital ortamda bir araya geli-
                                           nebilmektedir. İnsanlar ilgi alanlarına ve isteklerine göre bu gruplara
                                           üye olabilmektedir. Böylelikle büyük kitlelere ulaşılmış ve mesaj iletim
                                           gücü artırılmış olmaktadır.
            Görsel 4.53: Mobil cihazlarda filtre uygulaması



                                                                                                    129
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136