Page 157 - GRAFİK TASARIM 11
P. 157
Siyasi Afişler
Bir fikri, grubu veya kişiyi savunarak ya da tam tersine bunlara muhalefet ederek kitlenin istek ve
beklentilerini yönlendirmeye çalışan afişlerdir.
3. Reklam Afişleri
Bir ürün ya da hizmeti tanıtan bu afişler; moda, endüstri, kurumsal reklamcılık, basın-yayın, gıda
ve turizm gibi sektörlerde kullanılır. Günümüzde en çok kullanılan afişlerdir. Otobüs durakları,
tren, metro istasyonları, alışveriş merkezleri gibi tüketicilerin yoğun olduğu ortamlarda sıkça rast-
lanır (Görsel 4.276, 4.277, 4.278).
Görsel 4.276: Görsel 4.277: Görsel 4.278:
Reklam afişi örneği Reklam afişi örneği Reklam afişi örneği
Etkinlik
İyi bir afişte olması gerekenler
• Konu ile ilgili gerekli bütün bilgiler verilmeli.
• Tasarım elemanlarının içeriği anlaşılır olmalı.
• Tasarımda kullanılan mesaj belirsizlik taşımamalı.
• Tasarımda kullanılan tipografi seçimi konuya uygun ve okunur olmalı.
• Tasarımda kullanılan fotoğraf, illüstrasyon vb. imgeler konuya uygun olmalı.
• Afiş, tasarım açısından özgün olmalı.
• Afişte görsel bütünlük etkili ve çekici olmalı.
• Konuya uygun bir mesaj, bir başlık veya kısa slogan kullanılmalı.
• Kullanılan tipografi ve görsel imgeler mesajı desteklemeli.
• Tasarımda etkileyici bir görsel kurgu olmalı.
• Afişte kullanılacak renk seçimi; tasarım, konu ve kurum ile bütünlük sağlamalı.
• Bir kuruma aitse kurumu tanıtan bilgiler (amblem, logo vb.) kullanılmalı.
• Uygulama öncesi yapılması gerekenleri okuduktan sonra aşağıdaki özellikleri dikkate ala-
rak bir afiş tasarlayınız.
Bu bölümde ulaştığınız sonuçları ünite sonunda yer alan “Çıkarımlarım” bölümüne yazınız
(s.227).
155