Page 92 - GRAFİK TASARIM 11
P. 92

“Yüzey üzerinde nesneyi soyutlama” konulu uygulama çalışmasında neler öğrendiğinizi belirlemek ama-
          cıyla aşağıda öz değerlendirme formu geliştirilmiştir. Formu yönergeye uygun olarak doldurunuz.


           YÜZEY ÜZERİNDE NESNEYİ SOYUTLAMA UYGULAMASI
           ÖZ DEĞELENDİRME FORMU


          “Soyutlamayla  nesnenin  yüzey  düzenlemesi”  uygulaması  ile  ilgili  gözlenmesi  gereken  beceriler  aşağıda
          “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Ölçütün karşısına gözlem sonucunuzu (X) ile işaretleyiniz.


             SIRA NO  ÖLÇÜTLER                                                           Evet  Hayır  Kısmen




           1    Yüzey düzenlemesini yapmak üzere nesne belirledim.
           2    Belirlediğim nesnenin eskizlerini çalıştım.

           3    Nesnenin detaylarını inceleyerek kara kalem etüdünü yaptım.

                Nesne etüdündeki açık-koyu ton değerlerini dikkate alıp nesneyi fazlalıklarından
           4    arındırarak nesnenin  stilizasyon çalışmasını yaptım.

                Stilizasyon çalışmasının açık-koyu ton değerine dikkat ederek çalışmamı siyah guaj
           5    boya ile boyadım.


           6    Nesnenin aydınlık bölümlerinde kâğıdın beyazlığından yararlandım.
                Yapmış olduğum nesnenin stilizasyon çalışmasından bir kesit ya da bütün alıp nes-
           7    neyi başka bir forma dönüştürerek soyutladım.

                Guaj boya ile nesnenin açık-koyu ton değerlerini dikkate alarak yüzey düzenlemesi
           8    çalışması yaptım.


           9    Yüzey düzenlemesinin detaylarını inceleyerek yüzey düzenlemesini tamamladım.


           10   Kara kalem, stlizasyon ve soyutlamayla yüzey düzenlemesi çalışmalarını aralarında
                eşit boşluk bırakacak şekilde hazırlayarak paspartuladım.

           11   Çalışmamı temiz ve düzenli bir şekilde sakladım.


              DEĞERLENDİRME

              Çalışmalarınızı verimli şekilde sürdürebilmeniz için, işaretlediğiniz 11 (onbir) seçenekten “Kısmen ve Ha-
              yır” seçeneklerinin 9 (dokuz) ve fazlası olması durumu, öğrenmenin yeterli olmadığını ve etkinliğin tekrar
              edilmesi gerektiğini gösterir.














         90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97