Page 88 - GRAFİK TASARIM 11
P. 88

“Yüzey üzerinde nesneyi deforme etme” konulu uygulama çalışmasında neler öğrendiğinizi belirlemek
          amacıyla aşağıda öz değerlendirme formu geliştirilmiştir. Formu yönergeye uygun olarak doldurunuz.



           YÜZEY ÜZERİNDE NESNEYİ DEFORME ETME UYGULAMASI
           ÖZ DEĞELENDİRME FORMU



           “Deformasyonla  nesnenin  yüzey  düzenlemesi”  uygulaması  ile  ilgili  gözlenmesi  gereken  beceriler  aşağıda
           “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Ölçütün karşısına gözlem sonucunuzu (X) ile işaretleyiniz.



             SIRA NO  ÖLÇÜTLER                                                           Evet  Hayır  Kısmen



           1    Yüzey düzenlemesini yapmak üzere nesne belirledim.

           2    Belirlediğim nesnenin eskizlerini çalıştım.

           3    Nesnenin detaylarını inceleyerek kara kalem etüdünü yaptım.
                Nesne etüdündeki ton değerlerini dikkate alarak nesnenin  temel karakterini ko-
           4    ruyup, belirgin özelliklerini abartarak guaj boya ile çeşitli deformasyon çalışmaları
                yaptım.

           5    Seçtiğim deformasyon çalışmasının ton değerine (açık-koyu) dikkat ederek çalış-
                mamı siyah guaj boya ile boyadım.
           6    Nesnenin aydınlık bölümlerinde kâğıdın beyazlığından yararlandım.


           7    Guaj boya ile nesnenin açık-koyu ton değerlerini dikkate alarak yüzey düzenleme-
                sini çalıştım.

           8    Yüzey düzenlemesinin detaylarını inceleyerek yüzey düzenlemesini tamamladım.


                Kara kalem, deformasyon ve yüzey düzenlemesi çalışmalarını aralarında eşit boş-
           9    luk bırakacak şekilde hazırlayarak paspartuladım.

           10   Çalışmamı temiz ve düzenli bir şekilde sakladım.

              DEĞERLENDİRME


              Çalışmalarınızı verimli şekilde sürdürebilmeniz için, işaretlediğiniz 10 (on) seçenekten “Kısmen ve Hayır”
              seçeneklerinin 8 (sekiz) ve fazlası olması durumu, öğrenmenin yeterli olmadığını ve etkinliğin tekrar
              edilmesi gerektiğini gösterir.
















         86
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93