Page 85 - GRAFİK TASARIM 11
P. 85

“Lekeyle nesne çalışması” konulu uygulama çalışmasında neler öğrendiğinizi belirlemek amacıyla aşağıda
            değerlendirme formu geliştirilmiştir. Formu yönergeye uygun olarak doldurunuz.


             LEKEYLE NESNE ÇALIŞMASI UYGULAMASI
             DEĞELENDİRME FORMU


            YÖNERGE:  “Leke  tekniğiyle  nesnenin  yüzey  düzenlemesi”  uygulaması  ile  ilgili  gözlenmesi  gereken  beceriler
            aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Listelenen ölçütlerden, gözlediğiniz ölçütün karşısındaki becerinin
            mükemmellik derecesini (X) işareti ile belirtiniz.

                SIRA NO  ÖLÇÜTLER                                                 1   2    3   4    5




              1   Yüzey düzenlemesini yapmak üzere nesne belirlemiş.

              2   Belirlediği nesnenin eskizlerini çalışmış.

              3   Nesnenin detaylarını inceleyerek kara kalem etüdünü yapmış.

              4   Nesne  etüdündeki  ton  değerlerini  (açık-koyu-orta)  dikkate  alıp  lavi
                  tekniğini kullanarak mürekkeple leke çalışmasını yapmış.

              5   Leke  çalışmasından  bir  kesit  veya  bütün  alarak  yüzey  düzenlemesi
                  tasarlamış.

                  Yüzey  düzenlemesinin  detaylarını  inceleyerek  yüzey  düzenlemesini
              6
                  tamamlamış.


              7   Kara kalem, leke ve yüzey düzenlemesi çalışmalarını aralarında eşit
                  boşluk bırakacak şekilde hazırlayarak paspartulamış.

              8   Çalışmasını temiz ve düzenli bir şekilde saklamış.
                                                           SÜTUN TOPLAMLARI

                                                                 TABLO PUANI

                  Dereceli puanlama ölçeği değerlendirme yöntemi ve hesaplaması aşağıda verilmiştir:

                  •   Her ölçek 100 puan üzerinden değerlendirilir.
                  •   Alınan puanın 70 ve üzerinde olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve altında olma-
                     sı ise öğrenmenin yeterli olmadığını ve etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
                  •   Tabloda her bir ölçüt için alınabilecek en yüksek puan 5’tir. Dolayısıyla, alınabilecek en yüksek
                     puan= ölçüt sayısıx5’tir. Örneğin: Tabloda toplam 4 ölçüt var ise alınabilecek en yüksek puan,
                     4x5= 20 olacaktır.
                  •   Dereceli puanlama ölçeği tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi için:
                  •   Puan= [(Öğrencinin tablodaki puanlarının toplamıx100)/alınabilecek en yüksek toplam puan]
                     formülü uygulanmalıdır.









                                                                                                    83
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90