Page 81 - GRAFİK TASARIM 11
P. 81
“Çizgiyle nesne çalışması” konulu uygulama çalışmasında neler öğrendiğinizi belirlemek amacıyla aşağı-
da değerlendirme formu geliştirilmiştir. Formu yönergeye uygun olarak doldurunuz.
ÇİZGİYLE NESNE ÇALIŞMASI UYGULAMASI
DEĞELENDİRME FORMU
YÖNERGE: “Çizgi tekniğiyle nesnenin yüzey düzenlemesi” uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşa-
ğıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Listelenen ölçütlerden, gözlediğiniz ölçütün karşısındaki becerinin
mükemmellik derecesini (X) işareti ile belirtiniz.
SIRA NO ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5
1 Yüzey düzenlemesini yapmak üzere nesne belirlemiş.
2 Belirlediği nesnenin eskizlerini çalışmış.
3 Nesnenin detaylarını inceleyerek kara kalem etüdünü yapmış.
Nesnenin açık-orta-koyu ton değerlerine dikkat ederek ışığın yoğun
olduğu yerlerde seyrek ve hafif, gölgenin yoğun olduğu yerlerde ise sık
4
ve kuvvetli çizgilerle çizgi çalışmasını yapmış.
Çizgi çalışmasından bir kesit veya bütün alarak yüzey düzenlemesi
5 tasarlamış.
Yüzey düzenlemesinin detaylarını inceleyerek yüzey düzenlemesini
6 tamamlamış.
Kara kalem, çizgi ve yüzey düzenlemesi çalışmalarını aralarında eşit
7 boşluk bırakacak şekilde hazırlayarak paspartulamış.
8 Çalışmasını temiz ve düzenli bir şekilde saklamış.
SÜTUN TOPLAMLARI
TABLO PUANI
Dereceli puanlama ölçeği değerlendirme yöntemi ve hesaplaması aşağıda verilmiştir:
• Her ölçek 100 puan üzerinden değerlendirilir.
• Alınan puanın 70 ve üzerinde olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve altında olma-
sı ise öğrenmenin yeterli olmadığını ve etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
• Tabloda her bir ölçüt için alınabilecek en yüksek puan 5’tir. Dolayısıyla, alınabilecek en yüksek
puan= ölçüt sayısıx5’tir. Örneğin: Tabloda toplam 4 ölçüt var ise alınabilecek en yüksek puan,
4x5= 20 olacaktır.
• Dereceli puanlama ölçeği tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi için:
• Puan= [(Öğrencinin tablodaki puanlarının toplamıx100)/alınabilecek en yüksek toplam puan]
formülü uygulanmalıdır.
79

