Page 81 - GRAFİK TASARIM 11
P. 81

“Çizgiyle nesne çalışması” konulu uygulama çalışmasında neler öğrendiğinizi belirlemek amacıyla aşağı-
            da değerlendirme formu geliştirilmiştir. Formu yönergeye uygun olarak doldurunuz.


             ÇİZGİYLE NESNE ÇALIŞMASI UYGULAMASI
             DEĞELENDİRME FORMU



            YÖNERGE: “Çizgi tekniğiyle nesnenin yüzey düzenlemesi” uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşa-
            ğıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Listelenen ölçütlerden, gözlediğiniz ölçütün karşısındaki becerinin
            mükemmellik derecesini (X) işareti ile belirtiniz.

                SIRA NO  ÖLÇÜTLER                                                 1   2    3   4    5




              1   Yüzey düzenlemesini yapmak üzere nesne belirlemiş.

              2   Belirlediği nesnenin eskizlerini çalışmış.
              3   Nesnenin detaylarını inceleyerek kara kalem etüdünü yapmış.

                  Nesnenin açık-orta-koyu ton değerlerine dikkat ederek ışığın yoğun
                  olduğu yerlerde seyrek ve hafif, gölgenin yoğun olduğu yerlerde ise sık
              4
                  ve kuvvetli çizgilerle çizgi çalışmasını yapmış.
                  Çizgi  çalışmasından  bir  kesit  veya  bütün  alarak  yüzey  düzenlemesi
              5   tasarlamış.

                  Yüzey  düzenlemesinin  detaylarını  inceleyerek  yüzey  düzenlemesini
              6   tamamlamış.

                  Kara kalem, çizgi ve yüzey düzenlemesi çalışmalarını aralarında eşit
              7   boşluk bırakacak şekilde hazırlayarak paspartulamış.

              8   Çalışmasını temiz ve düzenli bir şekilde saklamış.

                                                           SÜTUN TOPLAMLARI

                                                                 TABLO PUANI

                  Dereceli puanlama ölçeği değerlendirme yöntemi ve hesaplaması aşağıda verilmiştir:

                  •   Her ölçek 100 puan üzerinden değerlendirilir.
                  •   Alınan puanın 70 ve üzerinde olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve altında olma-
                     sı ise öğrenmenin yeterli olmadığını ve etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
                  •   Tabloda her bir ölçüt için alınabilecek en yüksek puan 5’tir. Dolayısıyla, alınabilecek en yüksek
                     puan= ölçüt sayısıx5’tir. Örneğin: Tabloda toplam 4 ölçüt var ise alınabilecek en yüksek puan,
                     4x5= 20 olacaktır.
                  •   Dereceli puanlama ölçeği tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi için:
                  •   Puan= [(Öğrencinin tablodaki puanlarının toplamıx100)/alınabilecek en yüksek toplam puan]
                     formülü uygulanmalıdır.









                                                                                                     79
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86