Page 24 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 24
1. ÜNİTE
ETKİNLİK
Görsel 1.23: Ayrıntı (Atina Okulu, 1509-11, Rafael Görsel 1.24: Ayrıntı (Pallas ve Centaur, Görsel 1.25: Ayrıntı (Eritre'li
Santi, Apostolik Sarayı Vatikan, İtalya) 1480-85, Sandro Botticelli, Uffizi Galerisi, Sbyl, 1508–12, Michelangelo
İtalya) di Lodovico Buonarroti Simoni,
Vatikan, İtalya)
Görsel 1.26: Ayrıntı (Aldobrandini Madonna'sı, Görsel 1.27: Ayrıntı (Son Akşam Yemeği, 1495-98, Leonardo da Vinci, Santa
1532, Tiziano Vecellio, Ulusal Galeri, Londra) Maria delle Grazie, Milano, İtalya)
Yüksek Rönesans Dönemi öncü ressamlarına ait sanat eserlerinden seçilen ayrıntıların yer aldığı
görselleri inceleyiniz (Görsel 1.23, 1.24, 1.25, 1.26 ve 1.27).
1. Yukarıdaki sanat eserleri ile ilgili ilk izlenimlerinizi söyleyiniz.
2. Öncü olarak adlandırılan bu ressamların eserlerinden hareketle benzerlik ve farklılıklarının nedenlerini
söyleyiniz.
3. Sanatçıların öncü olarak adlandırılmasında eserlerinin niteliğinin etkisi ile ilgili düşüncelerinizi
söyleyiniz.
4. Yüksek Rönesans Dönemi genel özelliklerinin ve sanatçıların kişisel ayrıcalıklarının onların öncü
olmalarına etki ve katkısını söyleyiniz.
5. Bulgularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
“Yüksek Rönesans Öncü Ressamları ve Eserleri” ile ilgili videoya soldaki karekoddan ya da aşağıdaki
linkten ulaşabilirsiniz.
https://ders.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?resourceId=4978551a376389d9c76ef93469ad1fdd&-
resourceType=1&resourceLocation=2
22