Page 104 - İMGESEL RESİM 11
P. 104
2. ÜNİTE
Stil oluşturmak uzun zaman alan bir süreçtir. Stil, dönemlere göre değişiklikler gösterebilir, farklılaşabilir. Zaten
çizgi değişmiyorsa gelişme de olmuyor demektir, bu da çizerin sitilinin sıradanlaştığının göstergesidir. Jean-Luc Go-
dard’ın (Cin Luk Gadırt) dediği gibi “Önemli olan nereden aldığınız değil, nereye götürdüğünüzdür.”
Çizimi yapılacak konu özel bir dönemle ilgiliyse bu konu ile ilgili görseller araştırılmalıdır. Fotoğraflar, filmler ve
çizgi filmler incelenmelidir. Ancak referans olarak seçilen eserleri birebir kopya etmekten kaçınılmalı, çizer kendine has
çizim tekniğini ortaya koyabilmelidir.
Model dosyasından yararlanılarak çizim yapılabilir. Önemli çizerlerin çalışırken çekilmiş videolarının seyredilmesi
ve dijital fotoğraflardan yararlanılması size bu süreçte katkı sağlayacaktır. Önce kaynak olarak seçilen eserin aynısı
çizilip sonrasında resmi deforme edip işe başlanabilir.
Seçilen kahramanın hikâyesi de oldukça önemlidir. Akla ilk geleni çizmeden önce figür zihinde tasarlanır, olgun-
laştırılır ve tasarlanan figürün benzerleri incelenir. Sonrasında figürler benzerlerinden ayırılır ve çizimin üzerinden belli
bir zaman geçtikten sonra tekrar değerlendirilir.
Görsel 2.41: "Topal Osman" figürü çizimi Görsel 2.42: "Fatma Seher Erden" figürü çizimi
Hikâyede ana karakter ve yardımcı karakterler bulunmalıdır. Ana karakter her zaman ön planda ve diğerlerinden
farklı olmalıdır. Yardımcı karakterler ana karakterin tamamlayıcısıdır. Yardımcı karakterler, üstlendikleri rol çerçevesin-
de birbirlerinden farklı görsel ve fiziksel özelliklere sahip olarak tasarlanmalıdır. Ana karakter ve yardımcı karakterlerin
görsel olarak ayırt edici özelliklerinin belirlenmesi gerekmektedir.
Kahramanın “Dünyayı Kurtaran Adam” olmasına gerek yoktur. Tam tersine belki de yavru bir kedi için hayatını
tehlikeye atabilmesi, çok daha manalı ve etkileyici olabilir. Büyük olayların içerisine konulan karakterler kendiliğinden
büyümezler. Karakterlerin insani ve manevi değerleri yaşayan bireyler olmalarına özen göstermek onları daha güçlü
ve anlamlı kılacaktır (Görsel 2. 41, 2. 42).
102