Page 78 - İMGESEL RESİM 11
P. 78

Portre, simgesel anlatımın ön planda olduğu Orta Çağ Avrupası’nda gelişme imkânı bulamamıştır.
          Türün asıl gelişimi Leonardo da Vinci, Michelangelo (Mikelancelo), Albrecht Dürer (Albireht Düra) gibi
          isimlerin öne çıktığı Rönesans ile başlar. Bunda özellikle insan anatomisi üzerine yapılan çalışmalar
          ile perspektif kurallarının belirlenmesi etkili olmuştur. Dönemin portre ve büstleri, modele ait her türlü
          detayın incelenip yansıtıldığı bir biçimciliğe sahiptir. Rönesans’taki biçimciliğe tepki olarak ortaya çı-
          kan Barok Dönem’de de bu türde önemli eserler verilmiştir (Görsel 2.43, 2.44, 2.45, 2.46).































             Görsel 2.43: Tinteretto (Yakopo Tintoretto),   Görsel 2.44: Peter Paul Rubens (Piter Paol Rubins),
              ''Zırhlı Adam'', 1550, tuval üzerine yağlı boya, Avusturya   Marchesa Brigida Spinola Doria (Maçesa Birijida Sipinola
             Sanat Tarihi Müzesi                           Doriya)'nın Portresi, 1606, tuval üzerine yağlı boya, Ulusal
                                                           Sanat Galerisi , Washington (Voşingtın), ABD































            Görsel 2.45: Diego Velazquez (Diyego velaskez), Don Juan   Görsel 2.46: Anthony Van Dyck (Entoni Von Dayk), Portre, Birleşik
            Mateos (Don Van Metius)'un Portresi, 1631, tuval üzerine   Krallık Kraliyet Koleksiyonu
            yağlı boya, Old Masters Picture Gallery (Old Mestır Pikçur
            Galleriy), Almanya


          76
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83