Page 76 - İMGESEL RESİM 11
P. 76
1. ÜNİTE
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
Cücelerin ve çocuk figürlerinin anatomileri, normal kabul edilen figürlerin anatomik özelliklerinden çok
farklıdır. Çocukların ve cücelerin kafa ölçüleri, vücut ölçülerine göre daha büyüktür. Dolayısıyla optik görüntü
verilmesi amaçlanan figür çizimlerinde perspektif doğru bir şekilde kullanılmazsa resimlerdeki figürler, bir
çocuk ya da cüce gibi görünebilir (Görsel 1. 84, 1. 85).
Görsel 1.84: Çocuk figürü Görsel 1.85: Cüce figürleri
19. DERS İÇİ ETKİNLİK
• Sınıftaki gönüllü bir öğrenciden diğer öğrencilerin görebileceği bir yere çıkmasını isteyiniz.
• Gönüllü öğrenciden optik görüntüye uygun, beş dakikalık, üç farklı duruş sergilemesini isteyiniz.
• Gönüllü öğrencinin bu duruşlarını hızlı çizim yöntemiyle eskiz kâğıdına çiziniz.
• Süre tamamlandıktan sonra herhangi bir çizimi seçiniz. Yine eskiz kâğıdına figürün başkalaştırılmış bir
eskizini daha çiziniz.
• Başkalaştırılan figürü, siyah beyaz gazete kâğıdına büyüterek çiziniz. Çizime farklı numaralardaki kalemlerle
tonlamalar yapınız. Gerekli yerlerde mürekkepli işaretleyiciler kullanınız.
• Çizim tamamlandıktan sonra figürü kesiniz ve oluklu mukavva üzerine yapıştırınız. Figürün etrafına uygun
mekân çizimi yaparak siyah toz pastel boya ile tonlamasını gerçekleştiriniz.
• Gerekli görülen yerlerde mukavvanın üst bölümündeki kâğıtların bir bölümünü kaldırarak çizime doku
etkisi veriniz.
Kullanılabilecek Malzemeler: Eskiz defteri, siyah beyaz gazete sayfaları, çeşitli numaralarda kalemler,
yumuşak silgi, siyah toz pastel boya, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler, oluklu mukavva ve yapıştırıcı.
74