Page 72 - İMGESEL RESİM 11
P. 72

Yunan  sanatının  figürdeki  başarısı  Rönesans  ile  devam  etmiştir.  Bu  anlayış,  sonrasında  gelen
          akımların yanı sıra modern sanat akımlarına da esin kaynağı ve kılavuz olacaktır. İnsan formunun
          görsel sanatlarda bir anlatım aracı olarak kullanılması böylece günümüze dek sürmüştür.
            İnsan anlatmak istediklerini sözlü olarak ifade ederken de çoğu zaman vücut dilini kullanmaktadır.
          El, kol ve baş hareketleriyle oluşan jestlerin yanı sıra bir tarafa yöneliş ve uzanış biçimi insanın fiziksel
          olduğu kadar duygusal tasvirini de oluşturabilir. Bu nedenle hareketli figürler, heykel ve resim sanatın-
          da eserin tamamlayıcı bir unsuru olarak karşımıza çıkmaktadır (Görsel 2.32, 2.33, 2.34).
























          Görsel 2.32: Paul Rubens (Paul Rubıns), “İtalyan Köylülerin Dansı”,   Görsel 2.33: Jean-François Millet (Jan Frensua Milıt), “Başak
          1636, ahşap üzerine yağlı boya, Prado (Pırado) Müzesi, Madrid,   Toplayan Kadınlar”, 1857, tuval üzerine yağlı boya, Musee d'Orsay
          İspanya                                       (Orsay Müzesi), Paris, Fransa


































          Görsel 2.34: Halil Dikmen, “İstiklal Savaşı’nda Mermi Taşıyan Kadınlar”, 1933, tuval üzerine yağlı boya, İstanbul Resim ve Heykel
          Müzesi









          70
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77