Page 72 - İMGESEL RESİM 11
P. 72
Yunan sanatının figürdeki başarısı Rönesans ile devam etmiştir. Bu anlayış, sonrasında gelen
akımların yanı sıra modern sanat akımlarına da esin kaynağı ve kılavuz olacaktır. İnsan formunun
görsel sanatlarda bir anlatım aracı olarak kullanılması böylece günümüze dek sürmüştür.
İnsan anlatmak istediklerini sözlü olarak ifade ederken de çoğu zaman vücut dilini kullanmaktadır.
El, kol ve baş hareketleriyle oluşan jestlerin yanı sıra bir tarafa yöneliş ve uzanış biçimi insanın fiziksel
olduğu kadar duygusal tasvirini de oluşturabilir. Bu nedenle hareketli figürler, heykel ve resim sanatın-
da eserin tamamlayıcı bir unsuru olarak karşımıza çıkmaktadır (Görsel 2.32, 2.33, 2.34).
Görsel 2.32: Paul Rubens (Paul Rubıns), “İtalyan Köylülerin Dansı”, Görsel 2.33: Jean-François Millet (Jan Frensua Milıt), “Başak
1636, ahşap üzerine yağlı boya, Prado (Pırado) Müzesi, Madrid, Toplayan Kadınlar”, 1857, tuval üzerine yağlı boya, Musee d'Orsay
İspanya (Orsay Müzesi), Paris, Fransa
Görsel 2.34: Halil Dikmen, “İstiklal Savaşı’nda Mermi Taşıyan Kadınlar”, 1933, tuval üzerine yağlı boya, İstanbul Resim ve Heykel
Müzesi
70

