Page 92 - İMGESEL RESİM 11
P. 92

2. ÜNİTE



               1. DERS İÇİ ETKİNLİK


                •  http:// http://www.eba.gov.tr/ adresindeki sesli kitap örneklerinden birini dinleyiniz.
                •  Sınıftaki arkadaşlarınızla sesli kitaptaki karakterlerin ve mekânların neler olduğunu konuşunuz.
                 Değerlendirmelerinizi tahtaya yazınız.
                •  Anlatılan hikâyeden yola çıkarak hafızanızda oluşan görüntüyü resmediniz ve resmi renklendiriniz.
                •  Tamamlanan çalışmalarınızı bir yerde toplayınız. Dinlenen hikâyenin farklı şekillerde nasıl resmedildiğini
                 değerlendiriniz.


                 Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri,
                 yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya pastel boyadan herhangi biri, farklı numaralarda
                 fırçalar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.








               1. DERS DIŞI ETKİNLİK

                •  Türk edebiyatı ürünlerinden şiir, öykü, masal, fabl, fıkra, atasözü, deyim, anı gibi eserlerden örnekler araştırınız.
                •  Hangi edebiyat ürünündeki varlıkların veya tasvirlerin sizi etkilediğini düşününüz.
                •  Etkilendiğiniz varlığın tasvirini kendinize göre farklı bir olay kurgusunda ve mekân içinde çiziniz ve çiziminizi
                 renklendiriniz.


                 Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri,
                 yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya pastel boyadan herhangi biri, farklı numaralarda
                 fırçalar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.





               2. DERS İÇİ ETKİNLİK



                    Dünya edebiyatının en ünlü romancılarından biri olan Fransız yazar Gustave Flaubert'in [Gustav Fılabırt
                 (1821-1880)] Madame Bovary (Madam Boviri) adlı eserinden aşağıdaki alıntıyı okuyarak zihninizde canlanan
                 karakteri uygun bir mekâna yerleştirip imgesel tasarımını yaparak renklendiriniz.
                    "…Köşede, kapının ardında kalmıştı, ancak görülebiliyordu, on beş yaşlarında bir köy çocuğuydu, boyu
                 hepimizin boyundan uzundu. Alnındaki saçlar, bir köy ilâhicisinin saçları gibi dümdüz kesilmişti, akıllı
                 uslu, pek sıkılgan bir hâli vardı. Omuzları geniş değildi, dört etekli, kara düğmeli, yeşil çuhadan elbisesi
                 koltuk altlarını rahatsız ediyor olmalıydı, işlemeli kol ağızlarının arasından, çıplak durmaya alışmış kırmızı
                 bilekleri görünüyordu. Askıların pek fazla çektiği sarımsı pantolondan mavi çoraplı bacakları çıkıyordu.
                 İyi boyanmamış, çivili, sağlam kunduralar giymişti. Derse kalkıp anlatmaya başladık. Vaiz dinler gibi can
                 kulağıyla dinledi, dinlerken ayak ayak üstüne atmaya, sıraya dirseğini dayamaya bile cesaret edemiyordu..."


                 Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri,
                 yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya, pastel boyadan herhangi biri, farklı numaralarda fırçalar,
                 farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.










         90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97