Page 68 - İMGESEL RESİM 12
P. 68
2. ÜNİTE
2. DERS İÇİ ETKİNLİK
• Tablo 2‘de “Mekân, Geleneksel Türk Oyunları, Oyuncu Sayısı ve Oyuncu Dışındaki Figürler” başlıklarından
oluşan sütunlar yer almaktadır.
• Her sütun, başlığa uygun farklı seçeneklerden oluşmaktadır. Bu seçeneklerde verilen kelimeler bir araya
getirildiğinde imgesel bir tasarım kurgusu oluşmaktadır. Örneğin; sokak hayvanlarının bulunduğu
çocuk parkında körebe oynayan dört çocuk kompozisyonu.
• Siz de bu seçeneklerde verilen kelimeleri çeşitleyiniz ve farklı kurgular yaparak imgesel tasarımlar
oluşturunuz.
• Tasarımınızı çeşitli resim teknikleri kullanarak çiziniz ve renklendiriniz.
Tablo 2: Etkinlik İçin Eşleştirme Tablosu
GELENEKSEL TÜRK
MEKÂN OYUNCU SAYISI OYUNCU DIŞINDAKİ FİGÜRLER
OYUNLARI
Okul Bahçesi Körebe 2 Anne
Deniz Kenarı Köşe Kapmaca 3 Baba
Çocuk Parkı İp Atlama 4 Kardeşler (Abi, abla, küçük kardeş)
Piknik Alanı Aç Kapıyı Bezirgân Başı 5 Öğretmen
Kapalı Spor Çelik Çomak 6 Sokak Hayvanları/Evcil Hayvanlar
Salonu
Kukalı Saklambaç 7
İstop 8
Mendil Kapmaca
Tabloda yer alan sütun sonlarındaki boşluklara burada bulunmayan ifadelerden istediklerinizi
ekleyebilir, “Oyuncu Dışındaki Figürler” bölümünden birden fazla seçim yapabilirsiniz.
Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı (eskiz çizimi için), 50x70 cm yüksek
gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri, yumuşak silgi, farklı numaralarda fırçalar, farklı
renklerde ekolin veya lavi mürekkebi, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.
66