Page 65 - İMGESEL RESİM 12
P. 65
İMGESEL TASARIM UYGULAMALARI
4. A şama:
4. Aşama: Farklı resim teknikleri kullanılarak, hareketli çocuk figürleri bir araya getirilerek oyun oynayan
çoklu çocuk kompozisyonları oluşturulmalıdır (Görsel 2.10, 2.11).
Görsel 2.10: Kraft kâğıdı üzerine tebeşir tekniği ile resmedilmiş oyun oynayan çocuk
figürleri
5. A şama:
5. Aşama: Çocuk oyunları ile ilgili imgesel resimler yapabilmek için
ürün dosyasında biriktirilen bu çizim çalışmaları bir mekân içi-
ne yerleştirilir. Çocuk oyunları ile ilgili imgesel tasarımlar
yaparken konuya yardımcı hayvan figürleri ve mekâna
dair bazı nesneler eklemek (ağaçlar, çöp konteyneri,
sokak direği ve sokak lambası, merdivenler, çocuk
parkı nesneleri vb.) kompozisyonun zenginleş-
mesine katkı sağlar. Çocuk oyunları ile ilgili im-
gesel resim yapabilmek için bütün bu teorik ve
uygulamalı deneyimler birleştirilmeli, kompo-
zisyon kurallarına uyularak sonuca ulaşılmalı-
dır.
Çocuk oyunları ile ilgili imgesel resimler
yaparken bu resimler, kompozisyona uygun
oyuncak çizimleriyle desteklenmelidir.
Çocuk oyunları ve oyuncaklar, zamana
ve teknolojik gelişmelere göre farklılaşmaya
devam etmektedir. El yapımı oyuncaklar, za-
man içerisinde maddesel ve teknolojik değişi-
me uğramıştır. Kız çocukları için kendi imkânları
doğrultusunda oluşturulan el yapımı bez bebekler,
günümüzün oyuncak mağazalarında çeşitli teknolo-
jik özelliklerle donatılmış; gülen, ağlayan, ses çıkaran, şarkı
söyleyen, emekleyen, mama yiyen, hatta altını ıslatan bebekler Görsel 2.11: Oyun oynayan çoklu çocuk
kompozisyonu
olarak yerini almıştır.
Erkek çocuklar için yapılan oyuncaklara baktığımızda ise sapan, çelik çomak, metal telden di-
reksiyon ve tekerlek, sopadan yapılmış at gibi el yapımı ilkel oyuncaklar, bu sektörde de endüstri-
nin gelişmesiyle birlikte yerini, teknik donanımlı çok çeşitli oyuncaklara bırakmıştır.
63