Page 62 - İMGESEL RESİM 12
P. 62
2. ÜNİTE
UYGULAMA YÖNTEMİ
1. A şama:
1. Aşama: İmgesel tasarımını yapacağınız, çocuk oyunlarında kullanacağınız figürlerin anatomik
özellikleri ve bu özelliklerin kuracağınız kompozisyondaki optik görüntüye yansımış hâlleri imgesel
tasarımlarınızı destekleyen ögelerdendir. Çocuk oyunları, yaşlara göre farklılık göstereceğinden her
yaşa göre baş-vücut oranlarının bilinmesi gerekmektedir. Konuyla ilgili olarak yaşlara göre vücut-baş
oranlarını belirten eskizler hazırlanmalı ve bu eskizler sunum dosyasında bulundurulmalıdır. Bu bilgi
eskizlerinin referansına göre oyun oynayan çocuk figürü çizimleri yapılmalıdır (Görsel 2.5).
Yetişkin
8 baş
yüksekliğinde
15 Yaş
7,5 baş
yüksekliğinde
10 Yaş
7 baş
yüksekliğinde
5 Yaş
6 baş
yüksekliğinde
3 Yaş
5 baş
yüksekliğinde
1 Yaş
4 baş
yüksekliğinde
Görsel 2.5: Yaşlara göre vücut-baş oranları
60