Page 59 - İMGESEL RESİM 12
P. 59
1. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI
15. I- Perspektif, Barok Dönem’de kullanılmaya başlanmıştır.
II- Tarihte perspektif ilkelerini kullanan ilk kişi Leonardo da Vinci’dir.
III- Perspektifin “çizgi perspektifi” ve “hava perspektifi” olmak üzere iki çeşidi vardır.
IV- Çizgi perspektifi kaçış noktalarına göre ikiye ayrılır.
V- Hava perspektifi açık, orta, koyu ton değerlerine göre üçe ayrılır.
Yukarıda verilen ifadelerden hangileri perspektif ile ilgili doğru bir bilgidir?
A) Yalnız III B) I ve III C) II ve IV D) I-III ve V E) II-IV ve V
16. Aşağıda imgesel resimde kullanılan kompozisyonlarla ilgili bazı özellikler verilmiştir.
I- Konu bir merkez etrafında gelişir.
II- Çalışmayı oluşturan nesne ve figürler kompozisyonun sınırları içinde yer alır.
III- Hikâyenin konuyu oluşturan figür ve nesneler aracılığıyla net olarak anlatıldığı kompozisyon
türüdür.
Bu özelliklerden hangileri kapalı kompozisyona aittir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III
D) I ve III E) I, II,III
17-19. açık uçlu soruların cevaplarını ilgili alanlara yazınız.
17. Kompozisyon çeşitleri nelerdir? Kısaca açıklayınız.
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
18. Açık kompozisyonu kapalı kompozisyondan ayıran özellikler nelerdir? Kısaca açıklayınız.
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
19. İmgesel tasarım çalışmalarında / kompozisyon çalışmalarında eskiz çiziminin önemi nedir?
Kısaca açıklayınız.
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
Bu karekodu okutarak ölçme ve değerlendirme sorularına ulaşabilirsiniz.
https://ders.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?resourceId=d2b30877fc5caacf509356154f095b-
8d&resourceType=1&resourceLocation=2
NOT: Cevaplarınızı cevap anahtarıyla karşılaştırınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap verirken tereddüt ettiğiniz
sorularla ilgili konu veya faaliyetleri tekrarlayınız. Cevaplarınızın tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.
57

