Page 58 - İMGESEL RESİM 12
P. 58

1. ÜNİTE


                              DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI

             Adı ve Soyadı   :
             Sınıfı         :
             Numarası       :
             YÖNERGE        :  Bu form,  öğrencinizin "Tamamlama, Dönüştürme, Yorumlama” ünitesindeki öğrenme becerilerini ölçme-
             niz amacıyla hazırlanmıştır. Öğrencinizin belirtilen ölçütleri öğrenme düzeyini en doğru yansıtan seçeneğin altına (a) işareti
             koyunuz.
                                                                                 DERECELER
               Sıra    DEĞERLENDİRİLECEK TUTUM VE DAVRANIŞLAR                       Çok İyi  İyi  Orta  Kabul   Zayıf
               No                                                                         Edilebilir
                                                                    5        4       3       2       1
                      Bir nesneden yola çıkarak tamamlama mantığında kom-
                1     pozisyon tasarlar. Tasarladığı kompozisyonu çizip renk-
                      lendirir.
                      Kavramları, nesneleri, mekanı ve figürleri tamamlama
                2     mantığı ile bir araya getirir. Kompozisyon oluşturur ve
                      bu kompozisyonu çizip renklendirir.
                      Bir imgesel kompozisyon oluştururken tamamlama yön-
                      temini farklı resim tekniklerinde uygular. Kompozisyonu
                3
                      oluşturabilmek için farklı varyasyonlar- eskizler yapar ve
                      nihai sonuca ulaşır.
                      Anlatılan bir olayı zihninde canlandırıp olay örgüsünü
                      tamamlama mantığı devam ettirir. Devam ettirdiği ola-
                4
                      yın kurgusunu imgesel bir tasarıma dönüştürüp çizer ve
                      renklendirir.
                      Kendisine verilen basit çizgileri ve şekilleri zihninde bir
                5     detayın parçasıymış gibi düşünüp geri kalan kısmını çi-
                      zerek tanımlar.

                      Çevresini ve doğayı inceleyerek dönüştürme çalışmaları
                6
                      yapar.
                      Değişim ve dönüşüm arasındaki farkı ayırt eder. Bu farkı,
                7
                      doğadaki örnekleri konu alarak çalışmalar yapar.
                      Nesneden figüre, figürden nesneye dönüştürme çalış-
                8
                      ması yapar.
                      Çevresindeki atık materyalleri, zihninde tasarlayarak sa-
                9
                      natsal yapıtlara dönüştürür.
                      Kavramları nesneleri ve olayları yeniden sorgulayarak
               10
                      dönüştürme çalışmaları yapar.
                      İmgesel resimde yorumlama çalışmaları yapabilmek için
               11     kullanılan yöntemleri söyler. Bu yöntemleri kullanarak
                      imgesel tasarımlar yapar.
                      İmgesel resimde alıntı, parodi ve pastij metodu ile yo-
               12
                      rumlama çalışmaları yapar.
                      Usta ressamlar tarafından resmedilen eserleri, mizahi
               13     yönden zihinde kurgulayıp yeniden yorumlayarak res-
                      meder.
                Not: Bu ölçekten alabileceğiniz en yüksek puan 65, en düşük puan 13’tür. Bu puanı, 5’lik not sistemine aşağıdaki şekilde çevirebilirsiniz.
             Örneğin bu ölçekten 52 puan almış olduğunuzu varsayalım;
                65     52
                100      x
                X=100x52=5200:65=80 puandır. 80 puanın 5’lik sistemdeki karşılığı 4’tür. Bu çalışmada başarılı sayılmanız için 60 veya daha fazla puan
             almanız gerekmektedir.


         56
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63