Page 55 - İMGESEL RESİM 12
P. 55

TAMAMLAMA-DÖNÜŞTÜRME-YORUMLAMA



                 BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?


                      Katsushika Hokusai’ın (Katsuşika Hokuzay, 1760-1849)  “Suruga Eyaletinde Ejiri” adlı eserinden esinle-
                   nerek pastiş yöntemini farklı bir teknikle kullanan Jeff Wall (Cef Vol, 1946-hayatta), olay üzerinden yorum-
                   lama çalışmasını “Aniden Gelen Fırtına” eseriyle ortaya koymuştur (Görsel 1.114, Görsel 1.115).
                      Katsushika Hokusai’ın kullandığı “ukiyo-e” Japonların geleneksel resim sanatında kullandığı bir yön-
                   temdir. Çoğunlukla doğa resimleri ve sıradan insanların günlük yaşantıları işlenir.  İlk örnekleri 1670’lerde
                   tahta kalıplarla ve tek renk baskıyla yapılan “ukiyo-e”, 18. yüzyılda ağaç baskı yöntemiyle çok renkli olarak
                   uygulanmıştır. 19. yüzyılda, Batı’nın Japonlardan ithal ettiği çay kutularının ambalajlarıyla Avrupa’da ta-
                   nınmış olan bu sanat özellikle Monet, Van Gogh gibi sanatçıları etkilemiştir.

















                    Görsel 1.114: “Suruga Eyaletinde Ejiri”, 1832,   Görsel 1.115: “Aniden Gelen Fırtına”, 1993, Jeff Wall,
                    Katsushika Hokusai, Japon resim tekniği (ukiyo-e),    ışık kutusunda saydam yansıma, 250x397x 34 cm, Tate
                    National Gallery of Victoria              Müzesi, Londra, İngiltere


                 10. DERS İÇİ ETKİNLİK


                 •  Görsel 1.118'deki Pieter Bruegel (1525-
                    1569)’e ait “İkarus'un Düşüşü Sırasında Bir
                    Manzara” adlı eseri inceleyiniz.
                    Konusunu mitolojiden olan bu resimde
                    güneşe ulaşmak isteyen İkarus; kanat
                    takıp uçmayı denemiş ancak başarılı
                    olamayıp denize düşmüştür. Ressamın
                    kendi bakış açısını resme yansıtması,
                    suyun üzerinde  sadece iki bacağı görülen
                    İkarus'un ana tema olmaktan çıkıp ayrıntı
                    gibi görünmesine neden olmuştur (Görsel
                    1.116).
                 •  Eserde işlenen tema, kavram, figür, nesne,   Görsel 1.116: “İkarus'un Düşüşü Sırasında Bir Manzara”, 1558,
                                                        Pieter Bruegel (Pitır Burogul 1525-1569), 73x112 cm, tuval üzerine
                    mekân ve olaydan yola çıkarak parodik   yağlı boya, Krallık Güzel Sanatlar Müzesi, Brüksel
                    bir yorumlama çalışması tasarlayınız.
                    Örneğin asma köprü, arka planda görülen gökdelenler, İkarus’un yerine Hezarfen Ahmet Çelebi vb.
                 •  Tasarladığınız bu kompozisyonu nesne, figür ve mekân ilişkisi içinde, tasarım öge ve ilkelerine uygun
                    olarak çiziniz ve renklendiriniz.

                  Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gramajlı resim kâğıdı (eskiz çizimi için), 50x70 cm yüksek
                  gramajlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri, yumuşak silgi, farklı numaralarda fırçalar, farklı
                  renklerde ekolin veya lavi mürekkebi, rapido türü mürekkepli işaretleyiciler ve altlık.





                                                                                                              53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60