Page 107 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 107
5.1.3. Müze ve Galerilerde
Görsel Sanat Çalışmaları
Görsel sanatlar eğitiminde görmek, öğrencinin ya-
ratıcılığa teşvik edilmesi ve uygulama yapma isteği
uyandırılması bakımından önemlidir. Sadece anlatı-
larak verilen görsel sanatlar eğitimi yetersizdir. Bire-
yin sanat eseri ile doğrudan karşı karşıya gelmesi,
onun eser üzerindeki sanatsal ilke, eleman ve este-
tik değerleri görebilmesine, tanımlamasına yardım-
cı olur. Bunu sağlamak ancak müze ve galerilerde
mümkün olabilir. Sanat eğitiminin uygulama merke-
zi okul dışında müzeler, sanat galerileri ve özellikle Görsel 5.26: Öğrenci etkinlikleri, Anadolu Medeniyetleri
Müzesi, Ankara
sanat müzeleridir (Görsel 5.26, 5.27 ve 5.28).
Bugün dünyadaki binlerce müzede sanat eserleri,
etnografik ve arkeolojik eserlerin yanı sıra çiftlikten
arabalara, elektrikli araçlardan oyuncaklara kadar
geniş bir yelpazede koleksiyonlar ve çeşitli etkin-
likler yer almaktadır. Görsel sanatlar öğretmenle-
ri için müzeler bu anlamda okullarda gerçekleşti-
rilmesi mümkün olmayacak estetik yaşantılar ve
deneyimler elde etmeye yönelik imkânlar sunar.
Müzeler, sabit koleksiyona sahip kurumlardır. Ser-
gilenen eserler, bazen depolarda bulunan eserler-
le yer değiştirebilir. Aynı zamanda müzelerde farklı
süreli etkinlikler de yer almaktadır. Müzenin sabit
koleksiyonlarının yanında bu tür aktiviteler müzeye
olan ilgiyi daha canlı tutar. Farklı konulardaki süreli
sergi, konser, tiyatro gösterisi ve konferanslar mü- Görsel 5.27: Müzede öğrenci etkinliği, Ashmolean Müzesi,
zeleri yaşayan mekânlar hâline getirir. Oxford, İngiltere
Görsel 5.28: Sanat eseri inceleme etkinliği, Tretyakov (Tiretyikof) Sanat Galerisi, Rusya
105