Page 108 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 108
Görsel sanatlar öğretmenleri, çeşitli türdeki müze- Çizgi, doku, leke, form, boşluk, renk, valör gibi
lerin sabit ve değişen koleksiyonları ve aktivitele- tasarım elemanları; ritim, hareket, denge, vurgu,
rinden yararlanarak öğrencilerinin bilgilenmesinde, kontrast, birlik gibi tasarım ilkeleri öğretilirken sa-
bakış açılarının ve yaratıcılıklarının gelişmesinde nat müzesi koleksiyonlarından ve etkinliklerinden
önemli rol oynarlar. faydalanılabilir. Koleksiyonlardaki eserler bu ilke ve
elemanların farklı kullanımları için iyi birer örnektir.
Güzel Sanatlar liseleri öğretim programlarında Tasarımlar ortaya konulurken ve yaratıcılıklar geliş-
yer alan konuların pek çoğu müze ortamında işle- tirilirken en sağlıklı bilgi, ustaların örnekleri incele-
nebilir. Derslerin mümkün olduğu kadar sınıf dışı nerek edinilebilir.
ortamlarda çalışmalarını sağlamak gerekir. Bu ne-
denle öğrencilerin dersi müze ortamında işlemesi, Görsel sanatlar derslerinde uygulama çalışmala-
onların konuya olan ilgilerini de artıracaktır. rının yanında sanat tarihi, estetik, sanat eleştirisi
konularında da düşünmeye, bilgilendirmeye ve
Görsel sanatlar derslerinde iki boyut ve üç boyut eleştirmeye yönelik çalışmalar yaptırılmalıdır. Bu
kavramların öğretilebileceği en etkili mekânlar mü- alanların öğrenilmesinde sanat müzeleri ve gale-
zelerdir. Sanat müzeleri, etnografya müzeleri ve ar- riler en etkili çalışma ortamlarıdır. Sanat akımları
keoloji müzeleri bu konuda zengin öğrenme ortam- ile ilgili teorik ve görsel bilgilendirilmeler, en kalıcı
ları sunar. Öğrencilere form kavramı en iyi biçimde şekilde galerilerde ve sanat müzelerinde yapılabilir
sanat müzelerinde öğretilebilir. Resim ile heykel, (Görsel 5.29).
heykel ile rölyef arasındaki farkları sanatçı örnekle-
rinden göstererek anlatmak daha kalıcı bir öğrenme
sağlar.
Görsel 5.29: Öğrenci etkinlikleri, Pera Müzesi, İstanbul
106
106 Müze Eğitimi