Page 108 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 108

Görsel sanatlar öğretmenleri, çeşitli türdeki müze-  Çizgi,  doku,  leke,  form,  boşluk,  renk,  valör  gibi
                  lerin sabit ve değişen koleksiyonları ve aktivitele-  tasarım  elemanları;  ritim,  hareket,  denge,  vurgu,
                  rinden yararlanarak öğrencilerinin bilgilenmesinde,   kontrast, birlik gibi tasarım ilkeleri öğretilirken sa-
                  bakış  açılarının  ve  yaratıcılıklarının  gelişmesinde   nat  müzesi  koleksiyonlarından  ve  etkinliklerinden
                  önemli rol oynarlar.                             faydalanılabilir. Koleksiyonlardaki eserler bu ilke ve
                                                                   elemanların farklı kullanımları için iyi birer örnektir.
                  Güzel  Sanatlar  liseleri  öğretim  programlarında   Tasarımlar ortaya konulurken ve yaratıcılıklar geliş-
                  yer alan konuların pek çoğu müze ortamında işle-  tirilirken en sağlıklı bilgi, ustaların örnekleri incele-
                  nebilir.  Derslerin  mümkün  olduğu  kadar  sınıf  dışı   nerek edinilebilir.
                  ortamlarda çalışmalarını sağlamak gerekir. Bu ne-
                  denle öğrencilerin dersi müze ortamında işlemesi,   Görsel  sanatlar  derslerinde  uygulama  çalışmala-
                  onların konuya olan ilgilerini de artıracaktır.  rının  yanında  sanat  tarihi,  estetik,  sanat  eleştirisi
                                                                   konularında  da  düşünmeye,  bilgilendirmeye  ve
                  Görsel  sanatlar  derslerinde  iki  boyut  ve  üç  boyut   eleştirmeye  yönelik  çalışmalar  yaptırılmalıdır.  Bu
                  kavramların öğretilebileceği en etkili mekânlar mü-  alanların  öğrenilmesinde  sanat  müzeleri  ve  gale-
                  zelerdir. Sanat müzeleri, etnografya müzeleri ve ar-  riler  en  etkili  çalışma  ortamlarıdır.  Sanat  akımları
                  keoloji müzeleri bu konuda zengin öğrenme ortam-  ile ilgili teorik ve görsel bilgilendirilmeler, en kalıcı
                  ları sunar. Öğrencilere form kavramı en iyi biçimde   şekilde galerilerde ve sanat müzelerinde yapılabilir
                  sanat  müzelerinde  öğretilebilir.  Resim  ile  heykel,   (Görsel 5.29).
                  heykel ile rölyef arasındaki farkları sanatçı örnekle-
                  rinden göstererek anlatmak daha kalıcı bir öğrenme
                  sağlar.





















































                  Görsel 5.29: Öğrenci etkinlikleri, Pera Müzesi, İstanbul



            106
           106          Müze Eğitimi
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113