Page 209 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 209
KAYNAKÇA
● Akahmet, K. T., Ödekan, A. (2006), Müze Eğitiminin Tarihsel Gelişimi, İTÜ Dergisi/b Sosyal Bilimler
Cilt: 3, Sayı: 1, (s. 47-58).
● Akengin, Ç. (2011), Görsel Sanatlar Dersinde Müze Kaynaklı İşbirliğine Dayalı Öğretim Yönteminin
Öğrenci Kazanımlarına Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Anabilim
Dalı Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı.
● Aladağ, H. (2010), Kültür Varlıklarının Korunmasında Koruma Yönetimi Süreci, Yıldız Teknik
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
● Altın, A., (2008), 1869 Maarif-i Umumiye Nizamnamesi ve Öğretmen Yetiştirme Tarihimizdeki Yeri,
İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13:1 88. (s. 271-283).
● Asatekin, N. G., (2004), Kültür ve Doğa Varlıklarımız (Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız?), Kültür
Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü Yayınları, Yayın No: 104.
● Baloş, P., Karadeniz, C. (2019), Okul Müzesi: Eğitim ve Okul Tarihine Etkileşimli Öğrenme Temelli Bir
Yaklaşım, Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 2, (s. 153-173).
● Buyurgan, S. Prof. Dr., (2019), Müzede Eğitim, Öğrenme Ortamı Olarak Müzeler, Pegem Akademi
Yayınları.
● Çakır İlhan, A. vd., (2011), UNICEF Yetişkinler Müze Eğitimi Etkinlikler Kitabı.
● Çakır İlhan, A., Artar, M., Bıkmaz, F., Doğan, D., Karadeniz, C., (2016), Müze Profesyonelleri Projesi.
● Demir, Ç., Yrd. Doç. (2009), Günümüz Sergileme Tasarımı, Türleri ve Londra’dan Sergileme Tasarımı
Örnekleri, Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü.
● Demirci, M.T., (2009), Kültürel Öğelerin Öğretiminde Müze Gezilerinin Önemi, Selçuk Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı.
● Deniz, M., (2008), Müze Sergileme Mekânlarında Güncel Gösterim Teknikleri ile Mimarî Tasarım
İlişkisi Üzerine Bir İnceleme, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü.
● Doğruer, F. S., (2008), Sivil Mimarlık Örneklerinin Tespit ve Tescil Tekniğinin Geliştirilmesi: Ege
Bölgesi Örneği, Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü.
● Dönertaş, P. (2014), Arkeolojik Sit Alanlarının Tespiti, Tescili, Korunması ve Yapılan Uygulamalar
Doğrultusunda: Eskiyapar Höyüğü, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Arkeoloji
Anabilim Dalı.
● Erdemir, G., (2014), Müze ve Sergi Mekânlarında Aydınlatma Prensiplerinin Örnek Uygulamalar
Üzerinden Değerlendirilmesi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
● Ergen, B. A., (2013), Sanat Yapıtı Sergileme ve Sunum Çeşitlerine Örnekler Eşliğinde Bir Bakış,
Akdeniz Sanat Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 11.
● Greenhill E. H., Çeviren; Evren, M.Ö., Kapçı, E.G., (1999), Müze ve Galeri Eğitimi, Ankara Üniversitesi
Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, No: 4.
● Gürlek, N. (2010), Tate Modern, Sanat Dünyamız Dergisi, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, Sayı:
116, (s. 17, 20, 21).
● Hacısalihoğlu, Ö., (2013), Ortaöğretim Görsel Sanatlar Eğitiminde Tarihî Çevre ve Müze Bilincinin
İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
Resim-İş Öğretmenliği Programı.
● İhtiyar, M. N., (2011), Çağdaş Müzecilik ve Kent Müzeciliği Yeni Bir Program Önerisi, İstanbul Teknik
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
● ÇAL, H., (2009), Osmanlı’dan Günümüze Müzeler, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, Cilt: 7, Sayı:
14, (s. 315-333).
● Karabıyık, A. (2007), Çağdaş Sanat Müzeciliği Kapsamında Türkiye’deki Müzecilik Hareketlerine Bir
Bakış, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Ana Sanat Dalı.
207
207