Page 34 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 34
MÜZE EĞİTİMİ KÜLTÜR VARLIĞI VE MÜZELER
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A) Aşağıdaki soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Aşağıdakilerden hangisi bir kişi veya olayın sürekli olarak anılması için yapılır?
A) Anıt B) Kültür Merkezi C) Müze D) Park E) Yol
2. Geçmişle günümüz arasında köprü oluşturan, yarınlara taşınmasında aracılık eden, kültürel
mirasın toplandığı, saklanıp korunduğu, bilimsel araştırmaların yapıldığı ve sergilendiği
yerler aşağıdakilerden hangisidir?
A) Çarşı B) Hastane C) Hükümet Binası D) Kültür Merkezi E) Müze
3. Aşağıdakilerden hangisi milletlerin yaşayış şekillerinin tasvir edilmesini, tanıtılmasını ve
araştırılmasını sağlayan bilim dalının adıdır?
A) Antropoloji B) Arkeoloji C) Etnografya D) Müzeoloji E) Sanat Tarihi
4. Aşağıdakilerden hangisi taşınır kültür varlığıdır?
A) Anıt B) Kale C) Resim D) Saray E) Sarnıç
5. Aşağıdakilerden hangisi taşınmaz kültür varlığıdır?
A) Anıt B) Hat Eserleri C) Heykel D) Kitap E) Resim
6. Geçmişten günümüze, insanlığın ortaya koyduğu sanatsal değerleri, tarihsel dönemlerine,
üsluplarına göre inceleyen, araştıran bilim dalı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Antropoloji B) Arkeoloji C) Etnografya D) Kültür E) Sanat Tarihi
7. Günümüzde müzeler, insan ve toplumu merkeze alan bir yaklaşımı benimseyerek ellerindeki
koleksiyonları ve bilgileri toplumla paylaşmaktadırlar. Hedef kitle olarak toplumun tamamını
gören müzeler, toplumun her kesiminden gelecek ziyaretçilere ulaşabilmek, ziyaretçi sayısını
arttırmak istemektedir.
I. Günümüzde müzelerin insanı ön plana çıkaran bir yaklaşımı vardır.
II. Günümüzde müzeler toplumla paylaşabileceği bilgi üretmektedir.
III. Günümüzde müzeler koleksiyon ve eğitim programlarıyla ziyaretçilerin dikkatini çekmek
istemektedir.
IV. Günümüzde müzeler fazla sayıda ziyaretçi çekerek çok para kazanmak istemektedir.
Paragrafta anlatılanlara göre yukarıdaki yargılardan hangisine ya da hangilerine varılabilir?
A) I, II, III B) I, III, IV C) II, III, IV D) Yalnız III E) Yalnız II
32