Page 38 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 38
MÜZE EĞİTİMİ MÜZECİLİK
2. MÜZECİLİK
ÇALIŞMA SORULARI
1. Gezdiğiniz bir müzede antik dönem heykel, obje, mozaik gibi eserler sergileniyorsa hangi müze-
desinizdir?
2. Farklı eserlerin sergilendiği kaç müze gezdiniz?
3. Daha önce gezdiğiniz bir müzede hangi etkinliğe katıldınız?
4. Okul dışında daha önce hangi öğrenme ortamlarında bulundunuz?
2.1. MÜZE ÇEŞİTLERİ
Farklı kökenleri, değişen felsefeleri ve toplumdaki farklı rolleri göz önüne
alındığında, müzeleri katı bir sınıflandırmaya almak oldukça güçtür. Belirli
müzeler uzman bir izleyici kitlesi sağlar. Örneğin çocuklar, toplumlar, üniver-
siteler veya okullar. Bazı müzelerin şehir veya bölge gibi belirli bir coğrafi alan
için belirli sorumlulukları vardır. Ya da millî, dinî veya politik ahlakın temel
olduğu müzeler olabilir. Bazen de müzeler sıra dışı bakış açıları sunarak sa-
natsal, tarihî veya bilimsel koleksiyonların alternatif yorumlarına yol açabilir.
Görsel 2.1: Uluslararası Müzeler Konseyi logosu
ICOM nedir?
1946’da Birleşmiş Milletler, eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu (UNESCO)’nun teşebbüsü ile Paris’te
kurulan Uluslararası Müzeler Konseyi (ICOM), dünya çapında müzeler ve müze profesyonellerinden
oluşan bir organizasyon olduğunu, dünya çapında konferanslar ve sempozyumlar düzenlediğini,
ayrıca toplumun gelişiminde müzelerin rolü konusunda halkın farkındalığını artırmak için her yıl
18 Mayıs ve civarında dünya çapında bir etkinlik olan “Uluslararası Müze Günü” düzenlediğini
BİLİYOR MUSUNUZ?
Tüm bu çeşitliliğin beraberinde getirdiği karmaşayı gidermek adına UNESCO
öncülüğünde 1958 tarihinde düzenlenen Brezilya bölgesel seminerinde mü-
zeler, koleksiyonlarının içeriklerine, niteliklerine, sergilendikleri mekânlara
göre dokuz grup altında toplanmıştır.
Bu seminere göre müze çeşitleri:
1. Sanat müzesi
2. Modern sanat müzesi
36