Page 42 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 42
MÜZE EĞİTİMİ MÜZECİLİK
Doğa Tarihi ve Jeoloji Müzeleri
Doğada var olan ancak eski dönemlerden kalma fosil, mineral, taş vb. ele-
manları bulunduran müzelerdir. Farklı bitki ve hayvan türleri, hayvanat bah-
çeleri, akvaryumlar, botanik bahçeleri, doğal rezervler ve doğal etkileşimler
sonucu oluşmuş peyzajlar bu müzenin içeriğini oluşturur. Doğa tarihi ve jeo-
loji müzeleri, doğa sevgisi ve biyolojik çeşitliliğin önemi ve korunması konu-
sunda bilinç oluşturma ve bu yoldan toplumun kazandığı kültürel değerleri
de kuşaklar boyu aktarma işlevini üstlenirler (Görsel 2.9 ve 2.10).
Görsel 2.9: Taş örnekleri, Abant Tabiat Müzesi, Bolu Görsel 2.10: Hayvan türleri, Abant Tabiat Müzesi, Bolu
Bilim Müzesi
Geçmişten bugüne geliştirilmiş bilimsel verilere ait örnekleri sergileyen, araş-
tıran, inceleyen müzelerdir. Amacı her yaştan farklı birikime sahip insanla-
rı bilimle buluşturmak, bilgiyi kaynağından öğrenmelerini sağlamak, bilime
olan merakı arttırmaktır. Bilim müzeleri, okuyarak, dinleyerek, dokunarak
deneylerle izleyiciye etkili öğrenme fırsatı sunan müzelerdir (Görsel 2.11).
Görsel 2.11: Cahit Arf Matematik, Bilim ve Medeniyet Müzesi, Aydın
40