Page 42 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 42

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                                                     MÜZECİLİK


                                 Doğa Tarihi ve Jeoloji Müzeleri
                                 Doğada var olan ancak eski dönemlerden kalma fosil, mineral, taş vb. ele-
                                 manları bulunduran müzelerdir. Farklı bitki ve hayvan türleri, hayvanat bah-
                                 çeleri, akvaryumlar, botanik bahçeleri, doğal rezervler ve doğal etkileşimler
                                 sonucu oluşmuş peyzajlar bu müzenin içeriğini oluşturur. Doğa tarihi ve jeo-
                                 loji müzeleri, doğa sevgisi ve biyolojik çeşitliliğin önemi ve korunması konu-
                                 sunda bilinç oluşturma ve bu yoldan toplumun kazandığı kültürel değerleri
                                 de kuşaklar boyu aktarma işlevini üstlenirler (Görsel 2.9 ve 2.10).





















          Görsel 2.9: Taş örnekleri, Abant Tabiat Müzesi, Bolu  Görsel 2.10: Hayvan türleri, Abant Tabiat Müzesi, Bolu
                                 Bilim Müzesi

                                 Geçmişten bugüne geliştirilmiş bilimsel verilere ait örnekleri sergileyen, araş-
                                 tıran, inceleyen müzelerdir. Amacı her yaştan farklı birikime sahip insanla-
                                 rı bilimle buluşturmak, bilgiyi kaynağından öğrenmelerini sağlamak, bilime
                                 olan  merakı  arttırmaktır.  Bilim  müzeleri,  okuyarak,  dinleyerek,  dokunarak
                                 deneylerle izleyiciye etkili öğrenme fırsatı sunan müzelerdir (Görsel 2.11).






























          Görsel 2.11: Cahit Arf Matematik, Bilim ve Medeniyet Müzesi, Aydın


           40
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47