Page 172 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 172
Kübizm Sanat Akımı Üslup Özellikleri
• Kübizm başlangıçta, empresyonizm gibi alaya alınmış, anla-
şılamamıştır. Bu akımla alay etmek amacıyla takılmış “küb”,
“kübik” isimleri, daha sonra gerek eleştirmenler, gerekse res-
samlar tarafından kabul görmüştür.
• Eserlerindeki nesneleri parçalayıp silindir, küp, küre, koni vb.
şekillere indirgeyerek yeniden bir araya getirmişlerdir.
• Sanatçılar eserlerinde nesneleri 3 veya 4 farklı bakış açısıyla
yansıtmışlardır (Görsel 3.48).
• Varlığın dış görünüşü ile birlikte iç dünyasının da betimlen-
mesini amaçlanmıştır.
• Kübizmde “imge” artık bir temsil, ifade veya natürmortun par-
çası olmaktan çıkıp kendini temsil etmiştir.
• Analitik kübizmde sanatçılar tek rengin tonları ile ilgilenmişler
ve güçlü karşıtlıklardan kaçınmışlardır.
• Sentetik kübizmde farklı malzemelerle kolajlar yapılmaya
başlanmıştır. Görsel 3.48
Bu akımın en önemli sanatçıları: Pablo Picasso, Georges Braque “Ceret Evleri”, 1913,
Juan Gris,
(Görsel 3.49), Juan Gris [(Huan Gıris), (1887-1927)] Albert Gleiz- 100x65 cm, tuv.üz.yağb.,
es [(Albırt Gıleyzıs), (1881-1953)] ve Fernand Léger'dir. Theo Müzesi, Madrid
Görsel 3.49
“William Uhde” (Vilyım Uhde),
1908,
Pablo Picasso,
81x60 cm, tuv.üz.yağb.,
Özel Koleksiyon
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 169