Page 157 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 157
4. Ünite
Sanatçı iç dünyasını ve hayal gücünü harmanlayarak özgün bir ifadeyle çalışmasını plastik forma dönüştürür.
Kendi evreninde yorumladığı verileri estetik bir düzenle yeniden biraraya getirir. Hatta kimi zaman doğada hareket
kabiliyetine sahip diğer canlıları da gözlemleyerek soyut biçimlere dönüştürebilir. Bu canlılar hem çok çeşitli hem
de çok farklı karekteristik özelliklere sahip oldukları için sanatçıya geniş bir plastik ifade zenginliği sunar.
Etkinlik
Modelasyon yöntemiyle hayvan figürü soyutlama uygulaması
Araç-Gereçler: ahşap plaka, tel, demir profil, keski, çekiç, çivi, kil ve değişik ebatlarda yontu kalemleri
a b c
ç d e
Görsel 4.34: Hayvan figürü soyutlama uygulaması
Nasıl bir yol izlenmeli?
1. Görsel 4.34'teki figüratif modelasyon çalışmasını inceleyerek kompozisyonunu oluşturacağınız çalışmanın
hareketini belirleyiniz.
2. Modelasyon yöntemiyle hayvan figürü soyutlamalarına başlamadan önce desen alıştırmaları yaparak
tasarımınızı soyut biçimlere dönüştürünüz (Seçtiğiniz hayvanın gerçek biçiminden yola çıkınız.).
3. Araç ve gereçlerin hangi aşamalarda nasıl kullanıldığını gözlemleyiniz.
4. Farklı malzeme, araç ve gereçler kullanarak iskelet oluşturunuz.
5. Modle ettiğiniz uygulamada kütle ve hacim gibi unsurlar ile çalışmanın düzeni arasında ilişki kurunuz.
6. Denge ve bütünlüğü sağlamaya dikkat ederek figüratif heykel uygulamanızı tamamlayınız.
154