Page 169 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 169

10.         Kompozisyon öge ve ilkeleri        1. Görsel   2. Görsel  3. Görsel  4. Görsel
                       A) Zıtlık                                     ✓          ✓                      ✓
                       B) Yön                                                   ✓          ✓           ✓

                       C) Hareket                                    ✓          ✓          ✓           ✓
                       Ç) Ritim                                      ✓          ✓          ✓           ✓
                       D) Tekrar                                                ✓          ✓           ✓

                       E) Denge                                                            ✓
                       F) Bütünlük                                   ✓          ✓          ✓           ✓
                       G) Ahenk                                                            ✓


                  11.              Kompozisyon öge ve ilkeleri               1. Görsel  2. Görsel  3. Görsel
                       A) Boşluk                                                ✓          ✓           ✓

                       B) Modül                                                                        ✓
                       C) Bütün                                                 ✓          ✓           ✓



               C)

                  12.  Heykel; mekân içinde üç boyutlu, estetik biçimli kompozisyonlar oluşturmayı amaçlayan görsel bir sanat
                      dalıdır.
                  13.  Günümüzde heykel sanatı birçok farklı disiplini kendi bünyesinde birleştirici bir yol izlemektedir. Sera-
                      mik, dokuma, metal işleri, cam tasarımı, endüstri tasarımı, mimarlık bunların arasında sayılabilir.
                  14.  Mamut kemiği, kemik külü, kireç taşı, serpantin ve volkanik kaya gibi taş ve kemiklere oyulan, korunma
                      ve büyüsel amaçla yapılan simgesel heykelciklere idol denir.
                  15.  Heykel ve mimarinin iç içe kullanılma geleneği Yunan, Roma, Uzakdoğu, Mısır, Rönesans, Barok gibi bir-
                      çok uygarlık ve dönemlerde bezeme, kabartma, bitki, hayvan ve insan figürlerinin tasviri şeklinde sanat
                      tarihini zenginleştiren örnekleri ile karşımıza çıkmaktadır.
                  16.  Üslup, bireye özgü yaratıcı bir biçim dili oluşturmaktır.
                  17.  Anıt önemli bir olayın veya kişinin gelecek nesillerce anılması için yapılan, dikkat çekecek büyüklükte,
                      sembol niteliğinde olan yapı ve heykellerdir.
                  18.  Plastik formun oluşum süreçleri görsel eğitim, doğayı gözlem, doğayı analiz eden çizimler, kültürel ve
                      bireysel birikimdir.
                  19.  Betimleme, çözümleme, yorum ve yargı aşamalarını içerir.
                  20.  Uygunluk, benzerlik, egemenlik, yön, oran-orantı, çoklukta birlik, hareket, ritim, zıtlık, bütünlük, koram,
                      tekrar, dönüşümlü tekrar, armoni, denge.

               D)

                  21.  C
                  22.  D
                  23.  C
                  24.  E
                  25.  D
                  26.  D
                  27.  A
                  28.  B
                  29.  D











            166
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174