Page 88 - ÇOK SESLİ KORO | 10
P. 88
4. ÜNİTE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 4. ÜNİTE
A) Aşağıda boş bırakılan yerlere uygun kelimeleri yazınız.
1. 4. yüzyıldan 15. yüzyıla kadar sürdüğü kabul edilen ve Karanlık Çağ olarak da adlandırılan …..............………..….,
Anti k Çağ ile Rönesans Dönem arasındaki süreci kapsayan dönemdir.
2. Batı tarihinde 15. yüzyılda başlayan ve 17. yüzyılın ilk yarısına kadar devam eden döneme …………......….denir.
3. ………...…..…. ve ………...…..…. müzik sanatı nda Rönesans Dönemi’ni başlattı ğı kabul edilen bestecilerdir.
4. İlk nota basımı …………..…. yılında …………..….tarafı ndan yapılmıştı r.
5. Tek sesli bir ezgiye armonik şifreler yazılarak oluşturulan çok seslendirme yöntemine …………..…. denir.
6. …………..…. birçok vokal türünde kullanılan, riti m ve melodiden bağımsız hitabete dayanan konuşmadır.
B) Tabloda verilen açıklamaların karşısına uygun vokal müzik türlerini yazınız.
Frott ola Madrigal Arya Opera Mondia
Lied Choral Chanson Missa Motet
AÇIKLAMALAR VOKAL MÜZİK TÜRLERİ
Alman geleneğinden gelen ve kısa bir şiir üzerine yazılan şarkı türüdür.
Beş bölümden oluşan dinsel müziklerden biridir.
Floransa’da yaygınlaşan karnaval şarkısıdır.
Reform hareketleriyle birlikte Almanya’da yaygınlaşan koro ilahisidir.
Dünyevi konuları içeren Fransız şarkısıdır.
Dinî konuları içeren polifonik türdür.
Frott ola ve chanson türlerinin kaynaşmasıyla oluşan türdür.
C) Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
7. Aşağıdakilerden hangisi Gregoryan ezgilerin özellikleri arasında yer almaz?
A) Yalnızca erkek sesi için yazılmaları
B) Sözlerinin Lati nce olması
C) Makamsal yapıda olmaları
D) Çok sesli olmaları
E) Sözleri ön planda olan müzikler
8. Tek bir hece içine birden fazla notanın sığdırılarak söylenmesi tekniğine dayanan doğaçlama müzik yöntemi
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Guido B) Melizmati k C) Motet D) Neuma E) Organum
9. Aşağıdaki dönemlerden hangisi 1600 yılında İtalya’daki opera çalışmalarıyla başlamış ve 1750 yılında J.S.
Bach’ın vefatı yla sona ermişti r ?
A) Barok B) Klasik C) Orta Çağ D) Romanti k E) Rönesans
KORO MÜZİĞİNDE DÖNEMLER 87

