Page 22 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 10
P. 22
FLÜTTE TEMEL TEKNİKLER
2.1. FLÜTTE SESLER SONORITE VE ARTIKÜLASYON
Tonun en önemli ögelerinden biri olan entonasyon için öncelikle flüt çalan kişinin doğru bir duruşa
sahip olması, çalgıyı doğru tutması, iyi bir dudak poziyonu ve nefes tekniğine sahip olması gerekmektedir.
Bunun yanı sıra iyi bir entonasyon için bireyin çaldığı sesi hayal etmesi ve dinlemesi önemlidir. Özellikle
uzun ses çalışmaları, sesi ayrıntılı olarak inceleme şansı verdiği için faydalıdır. İstenen ses sadece tuşa
basınca çıkan ses değil, doğru renkte ve doğru titreşimdeki sestir. İyi bir entonasyona kontrollü bir çalışma
ile ulaşmak mümkündür. Enstrümanın yapıldığı materyal ve hava koşulları da entonasyonu etkileyen diğer
faktörlerdir.
ETKİNLİK 1
Aşağıda verilen 3. oktav fa, fa diyez (sol bemol), sol, sol diyez (la bemol) ve la seslerinden oluşan etütleri
çalınız.
, ˙ ˙ , Damla Nacaroğlu
q=70 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ w
4 ™
1 & 4 ™
Damla Nacaroğlu
q=70 ˙ ˙ ˙ ˙ , ˙ ˙ ˙ ˙ , œ œ œ œ
2 & b 4
4
6 œ œ œ œ , œ œ œ œ œ œ œ œ w
& b
, , Damla Nacaroğlu
q=70 ˙ ˙ ˙ # ˙ ˙ # ˙ ˙ # ˙ w
4 ™
3 & 4 ™
Damla Nacaroğlu
q=70 ˙ ˙ , ˙ ˙ ˙ # ˙ , œ œ œ œ
# 4 ˙ ˙
4 & 4
œ œ
6 œ œ œ , œ œ œ œ
# œ œ œ w
&
20