Page 27 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 10
P. 27
FLÜTTE TEMEL TEKNİKLER
Damla Nacaroğlu
œ
œ
q=70 œ œ # œ œ œ # œ œ # , œ # œ œ #
4
5 & 4
œ œ
4 œ œ œ # œ , œ œ œ # œ # œ œ , U
w
™
& ™
Damla Nacaroğlu
˙
œ
˙
œ
q=70 ˙ ˙ ˙ ˙ , ˙ ˙ , œ œ
4
6 & 4
œ œ œ
œ
6 œ œ œ œ , œ œ œ œ , U
w
&
˙
q=70 œ ˙ œ œ œ ˙ Damla Nacaroğlu
œ
œ œ ˙ , œ œ ˙ , œ
4
7 & 4
˙ œ , ˙
6 œ œ ˙ , œ œ œ ˙ ˙
˙ ˙ ˙
& Ó
˙
˙
12 ˙ ˙ ˙ ˙ U
& Ó Ó Ó Ó w
Sonorite
Kontrollü ve temiz ses elde etmeye sonorite denir. Temiz ve güzel bir ses elde etmek için dudak doğru
pozisyonda olmalı ve ağızlığın delik kısmı çok fazla kapatılmamalıdır. Dudak kontrolünün nüans konusunda
önemi büyüktür. Ses ve nüans kalitesi aynı zamanda çalıcının doğru postür duruşuyla da ilgilidir. Yavaş
tempoda üflenen her ses, tuner (akort cihazı) yardımıyla kontrol edilmeli ve entonasyon sağlanmalıdır.
Nefes desteğinin iyi olmadığı ve ağızlığa üflenen havanın kontrol edilmediği durumlarda istenen nüans
ve entonasyona ulaşılamayacaktır. Örneğin forte nüansta üflenen havaya odaklanılmadığında ses tizleşir,
piano (piyano) nüansta da pesleşir. Bunu kontrol etmek oldukça zordur ve bunu başarabilmek sıkı bir
çalışma gerektirir. Nüansları yaparken tonun kalitesinde, doğallığında ve entonasyonda hiçbir şekilde
bozulma olmamalıdır. Belli başlı nüans terimleri; piyano, mezzoforte, forte, kreşendo ve dekreşendodur.
25