Page 36 - KANUN 10
P. 36

2. ÜNİTE



                        2. ETKİNLİK


                        Solfej ya da bona çalışması yaptıktan sonra uşşak makamında verilen  seyri çalınız.

                                                                                  Beste: Kâmil Kudret Dağlı
                           =64
                         
                        
                                                                            
                      4
                                                                          
                                                                         

                      7                                                                 

                                                                       

                      10
                                                     
                                                                        



               2.1.4. Bayatî Makamı

               Bayatî makamı uşşak dörtlüsüne bûselik beşlisinin eklenmesiyle oluşur. Bayatî makamı yapı olarak uşşak makamı-
            nın aynısıdır.
               2.1.5. Bayatî Makamındaki Etütler


                        3. ETKİNLİK


                        Bayatî makamında verilen etütleri çalınız.
                                                                                 Beste: Harika Uğur Dağlı
                                                               
                                                                                    
                        
                                        
             1                                                                 
                      8                         
                                                                               


                                                                                 Beste: Harika Uğur Dağlı
                                             
                                                                       
                                            
                                                                                        
                                                               
                         
                        
             2                                                              
                      10
                                                               
                                                                          

               2.1.6. Bayatî Makamının Seyri

               Makamın Özellikleri: Bayatî makamı inici-çıkıcı bir makam olduğundan tiz bölgeye doğru genişler. Bayatî ma-
            kamında çârgâh perdesinden acem perdesine sıçrayış önemlidir. Makamın en karakteristik perdesi acem perdesidir.
            Bayatî makamının seyrinde en önemli asma kalış perdeleri şunlardır: nevâda hicaz, çârgâhta nikriz, çârgâhta çârgâh,
            segâhta segâh, rastta rast.



         34    UŞŞAK VE BAYATÎ MAKAMLARI
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41