Page 111 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 111
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen I-III. konum geçişli iki oktav “si bemol majör” diziyi karekod uygulamasını veya
bağlantı linkini kullanarak izledikten sonra parmak numaralarına dikkat ederek dörtlük, sekizlik ve
onaltılık değerleriyle de çalınız.
≥ 0 ˙ ˙ 2
1
2
1
b 4 ≥ ≤ 0 0 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ 2
1
1
& b b 4 2 ≤ 0 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ Ó
4
& b 4 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ Ó
˙ ˙ ˙
1
9 ˙ 2 ˙ ˙ 4
4
3
1
9 b b ˙ 2 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ 4 4 2 2 Ó
4
3
& b ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ 4
& b ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ Ó
˙
˙
˙
4.3.3. Si Bemol Majör Dizisini Çalarken Farklı Yay Tekniklerini Uygulama
4.3.3. Si Bemol Majör Dizisini Çalarken F arklı Y ay T ekniklerini Uygulama
Dizi çalışmalarında farklı yay teknikleri uygulama yay gelişimi, müziksel işitme, tuşe hâkimiyeti ve
konum geçişleri üzerinde etkilidir. Etüt ve eserlerin daha nitelikli çalınmasını sağlar ve çalgı perfor-
mansını artırır.
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen si bemol majör dizileri belirtilen alternatif yay örneklerine göre çalınız.
1 2 3
b 4
& b 4 œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ
˙ œ œ ˙ œ . œ . . . . ˙ œ ÿ œ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ
Alternatif yay örnekleri
≥ 0 ≤ ≥ œ
0
b 4 2 ≤ 0 1 œ œ œ œ œ
& b 4 œ œ œ œ ˙
˙ œ œ
by üy
5 b ˙ 4 œ œ œ 4 œ ≤ 4 4 2
& b œ œ ˙ œ œ œ œ œ œ ˙ Ó
≥ 0 ≤ ≥ œ
1
b 4 2 ≤ 0 1 œ œ œ œ œ
& b 4 œ œ œ œ ˙
˙ œ œ
by üy
2
4
5 ˙ œ œ 3 ≤ 4
2
b œ œ œ 1 œ 4
& b ˙ œ œ œ œ œ œ ˙ Ó
Diziler ve İlgili Dağarcık 109