Page 111 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 111
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen I-III. konum geçişli iki oktav “si bemol majör” diziyi karekod uygulamasını veya
bağlantı linkini kullanarak izledikten sonra parmak numaralarına dikkat ederek dörtlük, sekizlik ve
onaltılık değerleriyle de çalınız.
≥ 0 ˙ ˙ 2
1
2
1
b 4 ≥ ≤ 0 0 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ 2
1
1
& b b 4 2 ≤ 0 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ Ó
4
& b 4 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ Ó
˙ ˙ ˙
1
9 ˙ 2 ˙ ˙ 4
4
3
1
9 b b ˙ 2 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ 4 4 2 2 Ó
4
3
& b ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ 4
& b ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ Ó
˙
˙
˙
4.3.3.
4.3.3. Si Bemol Majör Dizisini Çalarken Farklı Yay Tekniklerini Uygulama Si Bemol Majör Dizisini Çalarken Farklı Yay Tekniklerini Uygulama
Dizi çalışmalarında farklı yay teknikleri uygulama yay gelişimi, müziksel işitme, tuşe hâkimiyeti ve
konum geçişleri üzerinde etkilidir. Etüt ve eserlerin daha nitelikli çalınmasını sağlar ve çalgı perfor-
mansını artırır.
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen si bemol majör dizileri belirtilen alternatif yay örneklerine göre çalınız.
1 2 3
b 4
& b 4 œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ
˙ œ œ ˙ œ . œ . . . . ˙ œ ÿ œ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ
Alternatif yay örnekleri
≥ 0 ≤ ≥ œ
0
b 4 2 ≤ 0 1 œ œ œ œ œ
& b 4 œ œ œ œ ˙
˙ œ œ
by üy
5 b ˙ 4 œ œ œ 4 œ ≤ 4 4 2
& b œ œ ˙ œ œ œ œ œ œ ˙ Ó
≥ 0 ≤ ≥ œ
1
b 4 2 ≤ 0 1 œ œ œ œ œ
& b 4 œ œ œ œ ˙
˙ œ œ
by üy
2
4
5 ˙ œ œ 3 ≤ 4
2
b œ œ œ 1 œ 4
& b ˙ œ œ œ œ œ œ ˙ Ó
Diziler ve İlgili Dağarcık 109

