Page 154 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 154

Üniteye Başlarken
                Ünitey  e B aşl ark en
                Sizce dağarcık oluşturmak nedir? Dağarcık oluşturmanın yararları neler olabilir? Düşünce-
                S i z c e  d a ğ a r c ık  o lu ş t ur ma k  ne d ir ?  D a ğ a r c ık  o lu ş t ur ma n ın  y a r a r l a r ı  ne l er  o l a b i l ir ?  D ü şün c e -
                         d
                        a
                       k
                             l
                            ş
                          a
                  i
                 n
                i
                      r
                     a
                   zi
                              a
                                        t
                                         ı
                                      a
                                       r
                                             ı
                                             z
                                          şı
                                           n
                                n
                                 ı
                               r
                                ı
                                    a
                                      t
                                  z
                                   l
               r
              e
             l
             lerinizi arkadaşlarınızla tartışınız. .
               6.1. Eşlikli Çalma
               6.1. Eşlikli Çalma
               Eşlik, bir ana ezgiye  ya da partiye dayanak oluşturması ya da onu ön plana çıkarması amaçlanan
            yardımcı  parti  ya  da  partilerdir.  Çok  sesli  müzik,  pek  çok  kişinin  birlikte  ve  uyumlu  çalması  ile
            mümkündür. Eserlerin armonik yapısı ve bir çok enstrümanın birlikte çalınması bestecinin duygularını
            ve tasarımını daha nitelikli sergilemesine olanak sunar.  Ayrıca müziğin toplumun geniş bir kesimine
            ulaşması ve geniş bir kesimini etkilemesi bireysel bir çalışmadan ziyade ortaklaşa çalışmaları gerekli
            kılmaktadır.
               Bütün bunlar bu alanda yetişen sanatçı ve müzik insanlarını eşlikli çalışmaya yönlendirmektedir.
            Ayrıca  eşlikli  çalmak,  başkalarını  dinleyerek,  eşlikle  kendi  çaldığı  müziği  uyumlu  bir  şekilde
            seslendirmesine ve müzikal bütünlüğün sağlanmasına katkıda bulunur.
               6.1.1. Çok Seslendirmede Eşlikli Çalmanın Önemi
               6.1.1. Çok Seslendirmede Eşlikli Çalmanın Önemi
               Keman eğitiminde eşlikli çalma; ton veya makam duygusunu geliştirme, çok sesli duymasını
            sağlama ve birlikte müzik yapma becerileri kazandırma açısından önemlidir. Bu beceriler kemanda
            entonasyon  ve müzikalitenin gelişmesine katkıda bulunacaktır. Eşlikli çalma sorumluluk bilinci ve
            öz güven duygusunun gelişimine, teknik becerilerin pekiştirilmesine olanak sağlayacaktır.
             Ders İçi Çalışma
             Karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak boşluklara uygun kelimeleri yazınız.
               6.1.2. Eşlikli Eserler Çalma
               6.1.2. Eşlikli Eserler Çalma
               Keman, solo bir enstrüman olarak oldukça nitelikli bir dağarcığa sahip olmakla birlikte düo ve trio
            olarak adlandırılan birçok enstrümanın kemana eşlik etmesi ya da kemanın onlara eşlik etmesine
            imkân sunmaktadır. Bu tür eşlikli çalışmalar farklı tınıların bir arada kullanılması ve armonik, melodik
            zenginliğe olanak sağlaması açısından önem taşımakta ve müzikal estetik unsurları beslemektedir.
            Eşlikli eserler çalma, aynı zamanda amatör ya da profesyonel olsun müziği üreten bireylerin de
            zengin  bir  müzikal  ortam  içerisinde  olmalarını  sağlaması  yönüyle  büyük  önem  taşımaktadır.  Bu
            nedenle keman eğitiminde piyano eşlikli keman, iki keman, trio, kuartet gibi gruplarla çalışmalar
            yapılmalıdır.


















                               Görsel 6.1: Trio grubu

              152  6. ÜNİTE
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159