Page 165 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 165

6.1.3. T eknolojiyi K    ullanarak Eşlik Eden Çalgının Notasını Y             azma
               6.1.3. Teknolojiyi Kullanarak Eşlik Eden Çalgının Notasını Yazma
               Teknoloji, birçok alanda yapılan çalışmaları kolaylaştırma imkânı sunmaktadır. Eskinin elle yazı-
            lan ve çoğaltması oldukça güç olan dönemlerinden sonra, günümüzde bilgisayarda nota yazmak
            ve düzenlemek son derece kolay ve gerekli düzenlemeleri yapmayı sağlayan bir yöntem olmuştur.
            Bütün bu imkânları kullanmak hem müziğin icra edilmesinde kullanılan materyallerin yaygınlaşması
            hem de icrada ve eşlikte faydalanılması açısından bir gerekliliktir. Bilgisayar ve diğer pek çok tekno-
            lojik araçtan eşlik amacıyla bireysel çalışmalarda faydalanılması birlikte çalışırken müziği seslendi-
            renlerin müzikal üretimini ve etkileşimini önemli oranda desteklemektedir.

             Ders İçi Çalışma

                The Lark adlı eserin II. keman partisini nota yazım programı kullanarak yazınız. Yazdığınız no-
             tayı dinlerken I. keman partisyonunu çalınız.



                                                         THE LARK                              Mihail Glinka
                                                                                               (Mihail Glinka)
                              1
                     Andante  ≥     œ                                                        Düzenleme: Maia Bang
                                     2
                                                                                                3
                                                                                                -
                                                                                                      œ
                        # #  4  œ          œ     œ        . œ     œ œ  ˙           4 . œ    œ œ œ     -
            I. Keman  &    4
                              p
                              ≥
                        #  4                                         œ
           II. Keman  &  #  4    œ            œ             œ  œ  œ     œ  œ                œ      œ     œ
                              œ     œ   œ  œ     œ  œ    œ                     œ   œ  œ  œ      œ #   œ


                                                          2
             4                                           œ       œ
                 #   1             ˙              œ                     œ         . œ      œ  œ  ˙
              &   # . œ        œ
                               J
                                                 F
                 #                                       œ              œ       œ             œ
              &   #            œ   œ   œ              œ      œ      œ      œ           œ   œ      œ  œ
                     œ  œ   œ             œ   œ   œ              œ                  œ                    œ



             7       1  . œ         . œ       4                                 1      œ 2    œ
                 # #           œ  œ           œ  œ . œ       œ   ˙              œ                    œ
              &                                              J
                    f              p

                 #                                               œ
              &   #  œ      œ      œ      œ       œ   œ  œ   œ      œ   œ  œ        œ œ œ         œ œ œ
                                                                                    œ œ œ
                                                                                                  œ œ œ
                        œ      œ       œ      œ                                 œ n           œ

             10             œ                      1     œ n  3  2 . œ          ˙
                 #   œ             ˙              œ                        œ                  ˙
              &   #                                                        J



                 # #                                     œ œ     œ n    œ œ
              &         œ œ œ      œ   œ œ œ          œ œ œ         œ   œ œ     œ   œ  œ   œ  œ   œ  œ   œ
                                       œ
                     œ  œ œ œ             œ œ     œ n                           œ             œ

                                                                                      Geliştirme ve Sergileme II 163








                                                            ©
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170