Page 195 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 195
Ölçme ve Değerlendirme
Aşağıda verilen açık uçlu soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.
1. Eşlikli eser çalmanın keman çalma becerisine katkıları nelerdir? Açıklayınız.
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………...
2. Eşlikli eser çalmanın öğrenciye davranış ve müzikalite açısından katkıları nelerdir? Açıklayınız.
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………...
3. Teknolojiyi kullanarak eşlikli eser çalmanın duyuşsal ve bilişsel olarak katkıları nelerdir? Açıklayınız.
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………...
4. Dağarcığınızda yer alan eserleri sergilemenin faydalarını ifade ediniz.
…………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………….....................................................................................................
Aşağıda verilen karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak ölçme ve değerlendir-
me etkinliğini cevaplayınız.
KONTROL LİSTESİ
“Geliştirme ve Sergileme II” ünitesinde kazanılan becerileri değerlendirmek amacıyla aşa-
ğıdaki kontrol listesini öğretmeninizle doldurunuz. Kontrol listesindeki davranışlardan ger-
çekleştirilenler için Evet, gerçekleştirilemeyenler için Hayır sütununa (√) işaretini koyunuz.
SIRA GÖZLEMLENECEK DAVRANIŞLAR EVET HAYIR
1 Kemanda duruş tekniklerini tonal eserlerde uygular.
2 Kemanda Barok Dönemi’nin özelliklerini tonal eserlerde uygular.
3 Eşlikli eserleri uyum içinde çalar.
4 Tonal eserlerde dağarcık oluşturur.
5 Kemanda duruş tekniklerini makamsal eserlerde uygular.
6 Kemanda yay tekniklerini makamsal eserlerde uygular.
7 Makamsal eserlerde dağarcık oluşturur.
8 Kemanda duruş tekniklerini popüler eserlerde uygular.
9 Kemanda yay tekniklerini popüler eserlerde uygular.
10 Popüler eserlerde dağarcık oluşturur.
Not: Gözlenen her davranış için 10 puan verilir.
Geliştirme ve Sergileme II 193