Page 40 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 40
GLUCK
Max Reger
Langsam (Max Rega)
3 - - œ
3
b
& 4 Œ œ b œ œ œ œ b œ ˙ b œ b
p
8
& b . œ ‰ œ œ œ œ œ œ œ ˙ Œ œ œ œ œ œ
p p p
-
12 œ b - - - œ .
& b œ œ œ œ œ # œ œ ‰ œ œ œ # œ
f diminuendo p
16 poco rit.
& b . œ œ # j œ œ ˙ œ ˙ œ ˙ Œ
p
20 a tempo ˙ œ
j
& b ‰ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ œ œ
P f
24 œ b œ œ
& b ˙ œ œ œ œ œ œ œ # œ
p ƒ
ritardando
28 3
˙ œ
& b œ œ œ œ œ œ œ ˙ œ Ó
diminuendo p
eman Çalmada Anlatım T
erimleri
1.4. K
1.4. Keman Çalmada Anlatım Terimleri
Kemanda anlatım terimleri, sağ ve sol el tekniklerinin eş güdümlü şekilde yapılmasıyla oluşan ve
müzikal ifadeyi geliştiren önemli bir çalma tekniğidir. Anlatım terimlerinin etkili şekilde yapılabilmesi
için geçmişte edinilen sağ ve sol el tekniklerinin tekrar edilmesi gerekir.
1.4.1. Müzikte Anlatım Terimleri
1.4.1. Müzikte Anlatım Terimleri
Müzik eserinin dinleyicide çeşitli duygular uyandıran yönüne, o müzik eserinin anlatımı denir.
Besteci, yazdığı esere duygusal anlamlar yüklemek için anlatım terimlerini eserin başında ya da ilgili
bölümün altında veya üstünde yazarak belirtir.
Müzik eserini seslendirirken -eserde belirtilmiş ise- anlatım terimlerine uymak oldukça önemlidir.
Çünkü bu terimler, eserin karakterinin daha iyi yansıtılmasını sağlayacak ve yorumcuya müzikalite
açısından yardımcı olacaktır.
38 1. ÜNİTE