Page 68 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 68
Üniteye Başlarkenniteye Başlarken
Ü
D
Detaşe ve legato tekniği dışında, gözlemlediğiniz farklı yay kullanım şekillerine ilişkin dü-etaşe ve legato tekniği dışında, gözlemlediğiniz farklı yay kullanım şekillerine ilişkin dü-
şüncelerinizi sınıf ortamında paylaşınız. celerinizi sınıf ortamında paylaşınız.
şün
3.1. Martele Çalma Tekniğiekniği
3.1. Martele Çalma T
Keman eğitiminde temel teknik davranışların kazandırılmasından sonra en önemli konu yay tek-
nikleridir. Detaşe ve legato yay tekniği ile başlanan keman eğitimine, sağ elde yeterli olgunluğa
ulaşıldıktan sonra genellikle martele ve staccato teknikleri eklenerek devam edilir.
3.1.1. Kemanda Martele Çalma Tekniğiemanda Martele Çalma Tekniği
3.1.1. K
Martele, her notaya tek yay hamlesinin kullanıldığı keskin ve aksanlı yay hareketidir. Martele
hareketinde detaşeden farklı olarak notalar arasında yayın durdurulmasıyla belirgin boşluklar (es)
´
oluşturulur. Martele, çoğu zaman orta tempoda kullanılan bir yay tekniğidir ve yayın tüm bölgelerin-
de geniş ve küçük yay ile uygulanabilir. Martele, ( ) işareti ile gösterilir.
Ders İçi Çalışma ´
Aşağıda boş tellerde verilen martele çalışmasını sağ el tekniğine dikkat ederek çalınız. Karekod
uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak örnek videoyu izleyiniz.
´ ´
4
& 4 œ œ œ œ
´ ´ ´ ´
4 œ œ œ œ
& 4 œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ
ÿ ÿ ÿ ÿ
3.1.2. Etüt Çalarken Martele Tekniğini Uygulamaekniğini Uygulama
3.1.2. Etüt Çalarken Martele T
Martele tekniğine alışkanlık kazanmak için önce boş tellerde çalışılmalı, ardından etütlerle çalış-
malara geçilmelidir.
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen etütleri boş tellerde martele tekniği çalışması yaptıktan çalınız.
ETÜT
Andante Ozan Nabi Akın
´ - ´ - - ˙
4 œ - œ œ œ œ
œ
1- & 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ
- -
- -
- ÿ
œ œ œ œ œ œ - - ÿ ÿ
-
- ÿ
-
ÿ
5 ´ - - ´ ´ ´
œ œ œ œ - - -
œ
œ
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ
-
ÿ - ÿ - - œ ÿ œ œ œ ÿ œ œ ˙
-
-
-
-
9 ´ ´ œ ´ œ ´ œ œ œ ´ œ ´ ˙
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ ÿ œ œ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ
ÿ
66
´
13 œ ´ 3. ÜNİTE ´
œ œ œ œ œ ´ œ œ œ ´ ´ œ
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ œ ÿ œ œ ÿ œ ÿ œ œ ˙
17 ´ ´ ˙ œ ´ ´ ´
& œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ œ ÿ ˙
ÿ
©
©
©

