Page 68 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 68

Üniteye Başlarken
                Ü n it e y e  B a şl a r k e n
                                                      l
                                                      e
                                                       m
                                                    z
                                                a
                                                 , g
                                                   ö
                                                             ğ
                                                              i
                                                               n
                                                             i
                                                         l
                                                          e
                                                           d
                                   e
                                o t
                                     n
                                    k
                             g
                            e
                               t
                              a
                                             ı
                                           ş
                                              d
                                             n
                                       ğ
                                       i
                                           ı
                                        i d
                                                                i
                                                                                             r
                                                                                            e
                                                                                              n
                                                                                              i
                                                                                          i
                                                                                         k
                                                                                           l
                                                                                          l
                                                                                                      i
                                                                                                    k
                                                                                                         ü
                                                                                                      n d
                                                                                                  l
                                                                                                e i
                                                                                                   ş
                                                                                                   i
                                                                       ı y
                                                                       l
                                                                           y k
                                                                          a
                                                                   a
                                                                 z f
                                                                     k
                                                                    r
                                                                                   ı
                                                                                  n
                                                                                       e
                                                                                    m ş
                                                                               l
                                                                              u
                                                                                 a
                                                                                l
                         e l
                      e v
                    a
                   t
                  e
                Detaşe ve legato tekniği dışında, gözlemlediğiniz farklı yay kullanım şekillerine ilişkin dü- -
                D
                     ş
                                            a
                                             y
                    er
             şün
             şüncelerinizi sınıf ortamında paylaşınız.
                                           p
                                         a
                  e
                                                   ı
                 c
                                                   z.
                                                 ın
                                               a
                                              l
                                                ş
                   l
                                      ınd
                                 r
                      in
                                  t
                           sın
                                o
                              ı
                        z
                        i
                              f
                          i
                                    m
                                   a
               3.1. Martele Çalma Tekniği
               3.1. Martele Çalma T           ekniği
               Keman eğitiminde temel teknik davranışların kazandırılmasından sonra en önemli konu yay tek-
            nikleridir. Detaşe ve legato yay tekniği ile başlanan keman eğitimine, sağ elde yeterli olgunluğa
            ulaşıldıktan sonra genellikle martele ve staccato teknikleri eklenerek devam edilir.
               3.1.1. Kemanda Martele Çalma Tekniği
               3.1.1. K  emanda Martele Çalma T           ekniği
               Martele,  her  notaya  tek  yay  hamlesinin  kullanıldığı  keskin  ve  aksanlı  yay  hareketidir.  Martele
            hareketinde detaşeden farklı olarak notalar arasında yayın durdurulmasıyla belirgin boşluklar (es)
                                                             ´
            oluşturulur. Martele, çoğu zaman orta tempoda kullanılan bir yay tekniğidir ve yayın tüm bölgelerin-
            de geniş ve küçük yay ile uygulanabilir. Martele, (  ) işareti ile gösterilir.
             Ders İçi Çalışma                                                               ´
             Aşağıda boş tellerde verilen martele çalışmasını sağ el tekniğine dikkat ederek çalınız. Karekod
             uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak örnek videoyu izleyiniz.
                             ´                    ´
                         4
                     & 4     œ                    œ                    œ                    œ
                                                                                        ´    ´    ´    ´
                 4                                                                     œ    œ    œ     œ
             & 4                          œ    œ     œ    œ      œ    œ    œ     œ
                    œ    œ    œ     œ      ÿ    ÿ    ÿ     ÿ     ÿ    ÿ     ÿ    ÿ
                    ÿ    ÿ     ÿ    ÿ
                                                      ekniğini Uygulama
               3.1.2. Etüt Çalarken Martele T
               3.1.2. Etüt Çalarken Martele Tekniğini Uygulama
               Martele tekniğine alışkanlık kazanmak için önce boş tellerde çalışılmalı, ardından etütlerle çalış-
            malara geçilmelidir.
             Ders İçi Çalışma
             Aşağıda verilen etütleri boş tellerde martele tekniği çalışması yaptıktan çalınız.
                                                       ETÜT
            Andante                                                                              Ozan Nabi Akın
                                                                            ´      -    ´    -  -  ˙
                 4                                                         œ     - œ   œ     œ  œ
                                                                                 œ
           1-  & 4                         œ    œ  œ  œ   œ  œ   œ    œ  œ
                                                                      - -
                                                          - -
                                       - ÿ
                    œ    œ  œ  œ    œ  œ        -  - ÿ           ÿ
                                    -
                         -
                            - ÿ
                     ÿ
             5    ´    -  - ´            ´    ´
                 œ     œ  œ  œ    - -            -
                                  œ
                                    œ
             &                          œ     œ  œ  œ    œ  œ   œ    œ  œ
                                                         -
                                                    ÿ       -   ÿ    -  -  œ ÿ  œ  œ   œ ÿ  œ  œ  ˙
                                                                                -
                                                                                   -
                                                                                            -
                                                                                               -
             9                                                       ´ ´     œ  ´  œ ´  œ  œ  œ ´  œ ´  ˙
             &                 œ    œ   œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ   œ
                 œ  œ  œ  œ ÿ  œ  œ ÿ  ÿ      ÿ  ÿ       ÿ ÿ
                       ÿ
              66
                    ´
             13 œ ´  3. ÜNİTE  ´
                    œ  œ  œ  œ  œ ´  œ  œ  œ ´ ´  œ
             &                             œ     œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ   œ
                                                    ÿ ÿ         ÿ ÿ        ÿ  œ ÿ  œ   œ ÿ  œ ÿ  œ  œ  ˙
             17                          ´    ´    ˙            œ ´  ´     ´
             &              œ     œ     œ     œ                      œ    œ     œ      œ
                 œ     œ ÿ   ÿ    ÿ                                             ÿ      ÿ    œ ÿ  ˙
                  ÿ
                                                            ©
                                                               ©
                                                            ©
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73