Page 75 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 75

3.2. Staccato Çalma Tekniği
               3.2. Staccato Çalma T
                                                ekniği
               Notaların birbirinden ayrı, tek tek çalınacağını belirtir. Notaların birbirinden ayrı çalınması gereken
            bölümlerde her notaya yay durdurularak başlanır. Bu yay tekniğinde kıllar, tellere sürekli temas hâlindedir.

                         emanda Staccato Çalma T
               3.2.1. Kemanda Staccato Çalma Tekniği
                                                           ekniği
               3.2.1. K
               Kemanda staccato çalma tekniği, martele tekniği ile benzerlik gösterir. Staccato çalma, aşağı ve
            yukarı aynı yönde birbirini izleyen küçük süreli bir martele yay çekimi olarak tanımlanabilir. Staccato,
            notanın altında veya üstünde nokta ( . ) ile gösterilir.
              Ders İçi Çalışma
             Aşağıda boş tellerde verilen staccato çalışmasını sağ el tekniğine dikkat ederek çalınız. Karekod
             uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak örnek videoyu izleyiniz.





                                                                                       .
                                                                                                  .
                 4                                                                     œ    œ .  œ    œ .
             & 4                          œ     œ    œ    œ      œ    œ .  œ .   œ
                                                                 .
                                                                                 .
                    œ    œ     œ    œ      .    .    .     .
                    .     .    .    .
               3.2.2. Etütlerde Staccato Çalma Tekniği
               3.2.2. Etütlerde Staccato Çalma T           ekniği
               Staccato tekniğine alışkanlık kazanmak için etütleri titizlikle çalışmak gerekmektedir. Çalış-
            malara önce boş tellerde başlanmalı, ardından etütlerle tekniği geliştirme çalışmaları yapılma-
            lıdır.
              Ders İçi Çalışma
             Staccato çalmaya alışkanlık kazanmak için verilen etütleri yeterli teknik seviyeye ulaşıncaya kadar
             tekrar ediniz.




                                                           ETUDE
            Moderato                                                                                  Hans Sitt
                                  .
                 #  3     . .    œ .               œ .  œ .              .   .                .    .
          1-  & 4 œ       œ  œ      œ   œ      œ          œ          œ  œ    œ  œ          œ  œ    œ  œ
                       .                .   œ .            . œ .  œ  .          .  œ .  œ .           . œ
                                            .
                                                                  .
                                                                                                         .
                                                                                        .
             9
                 #                                          .       .       . œ .
                                                                                          œ
                          œ
             &         œ .     œ  œ              œ   œ   œ  œ       œ  œ .  œ     œ    œ .
                                                         .
                                             œ .
                   œ .         .  .  œ    œ .         .         œ .                .   .      œ .  .  . ˙
                                      .
                    .
                                          .
             17
                                                                                       .
                 #                                    .     œ .  .     œ .  . œ .      œ      .
             &                               œ       œ   œ      œ   œ       œ     œ       œ   œ       œ
                                                                                   .
                                                                    .
                   œ . œ  œ .  œ .  œ . œ  œ  . œ .      .                                 .      œ .    œ .
                                                                                                   .
                                          .
                       .
                                      .
             25                                                                    .          .       . œ .
                 #                    .          .          œ .     . œ .      .  œ    . œ . œ     .  œ
                          œ
             &         œ .        œ  œ    œ  œ   œ   œ . œ      œ   œ       œ  œ       œ          œ
                                                                            .
                   œ .         œ .        .   .       .          .
                               .
                    .
                                          .
             33    œ .    .       œ .  .  œ      .       .  .    .             .       .     Yay Teknikleri. .
                                                                                                         73
                                                                                              .
                       . œ
                 #     œ       .     œ        .  œ       œ  œ   œ   . œ .      œ  œ .  œ      œ       œ  œ
             &                 œ             œ       œ .            œ       œ .           œ .     œ .
             41                                             ©                                      .
                                                                    .
                                                                                                         .
                 #  œ .   .                          œ .            œ       œ .    .      œ .     œ      œ
             &         œ  œ       œ          œ           œ  œ .                   œ
                       .       œ .  . œ   œ   .  œ       .      œ .    œ .     œ .     œ      œ       œ .
                                                 .
                                                                                              .
                                                                                       .
                                      .
                                          .
             49        .       .
                                      .
                                          .
                                                                            .
                                                                                                         .
                 #     œ       œ     œ    œ .         .             . .     œ .           œ .      .     œ
             &                               œ   œ   œ   œ . œ  œ   œ  œ       œ  œ               œ
                   œ      œ .     œ              .          .    .                 .   œ      œ       œ
                                                                                       .
                    .             .                                                           .       .
             57                                           œ .    .
                 #                      .                        œ  . œ .   œ .    .
             & œ                  œ     œ     œ .   œ   œ          œ           œ   œ                   Œ Œ
                                                                                        œ
                    .  œ  œ  œ . œ  .  œ .  œ       . .      œ            œ    .     œ .
                      .  .     .           .     œ .         .            .          .       . ˙     œ
                                                            ©
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80