Page 94 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 10
P. 94

Üniteye Başlarken
                Ü n it e y e  B a şl a r k e n
                                                        ma

                                                            d
                                                       ş
                                                    a
                                                      l
                                                      ı
                                                                 in
                                                                   i

                                                                l
                                                             i
                                                             s
                                                              ip
                                       a
                                      l
                                         i
                                        b

                                  n
                                     a
                                    ç
                                                 in
                                                ç
                                                   ç

                                            ek
                                          lm
                                               i

                                                                    s
                                                                                               er
                                                                                              l
                                                                                                   i
                                                                                                 in
                                                                                         F

                                                                                            ir
                                                                                           ik
                                                                                                         f
                                                                                                        ı
                                                                                                          a
                                                                                                          t
                                                                                                    i
                                                                                                   z
                                                                                                     sın

                                                                         n

                                                                            sıl
                                                                           a
                                                                     z
                                                                     i
                                                                        e
                                                                       c
                                                                                     d
                                                                                     ı
                                                                                        ?
                                                                                      ır
                                                                               o

                                                                                    l
                                                                                lma
                     ü
                      z
                       e
                   d
                İ İyi düzeyde keman çalabilmek için çalışma disiplini sizce nasıl olmalıdır? Fikirlerinizi sınıfta
                 yi

                            k

                        y
                              ema
                           e
                         d
                   şı
              paylaşınız. .
               a
                y
                 l
              p
                  a
                      ı
                       z
                     n
               4.1. Re Majör Tonunda Dizi, Etüt ve Eserler
               4.1. Re Majör T     onunda Dizi, Etüt ve Eserler
               Dizi çalışmaları, tonaliteleri tanımaya ve müziksel işitmeye yardımcı olur. Dizileri çalarken farklı
            yay tekniklerini uygulama sağ el becerilerini, etütler ise sağ ve sol el koordinasyonunu geliştirecek-
            tir. Sol el parmaklarının gelişimine katkıda bulunan etüt çalma çalışmaları, olgun bir icra gücüne
            erişebilmek için düzenli olarak tekrar edilmelidir.
               Kemanda re majör dizisi çalma, tonalite bilgisini artırırken çalma tekniklerinin gelişimine de katkı-
             da bulunur. Tonalite ve çalma tekniği hâkimiyeti, etüt çalışmalarıyla daha ileri düzeye taşınarak eser
             yorumlama becerilerinin gelişimine yardımcı olacaktır.
               4.1.1. Re Majör Dizisi
               4.1.1. Re Majör Dizisi
               Re majör dizisi “fa diyez” ve “do diyez” değiştirici işaretlerini alır. Birinci konumda bir oktav çalınır
             ve iki teli (re-la) kapsar. Çıkıcı olarak “re” telinde boş, inici olarak “la” telinde 3. parmaktan başlar. Bir
             ve üçüncü konumda geçişli iki oktav çalındığında çıkıcı olarak “re” telinde boş, inici olarak ise “mi”
             telinde 4. parmak “re” sesiyle başlar.
               4.1.2. Re Majör Dizisini Çalma
               4.1.2. Re Majör Dizisini Çalma
               Kemanda dizileri çalmadan önce sol el farklı parmak durumları konusu hatırlanmalı ve re majör
             dizisinde oluşacak sol el parmak durumuna hazırlık yapılmalıdır.
              Ders İçi Çalışma
              •  Aşağıda verilen re majör dizinin solfej çalışmasını yapınız.
              •  Aşağıda verilen re majör diziyi solfej çalışmasını yaptıktan sonra çalınız.
                       ≥                     0                                    4
                #   4   0   ≤                               ˙     ˙
             &   #  4             ˙    ˙     ˙   ˙     ˙               ˙     ˙    ˙     ˙    ˙
                       ˙    ˙                                                                      ˙   ˙
                       by
             Ders İçi Çalışma
             Aşağıda verilen re majör diziyi solfej çalışmasını yaptıktan sonra çalınız.
                                                                                                   4
                       ≥                     0                                    ˙     ˙    ˙     w
                                                                                  1
                 #  4   0   ≤                               ˙     ˙    ˙     ˙
                                                            1
             &    #  4            ˙    ˙     ˙   ˙      ˙
                       ˙    ˙
                       by
                     4
                    ˙
            9            ˙      ˙    ˙      4                                 4
                 #                         ˙    ˙      ˙    ˙
                                                            3
             &    #                                               ˙    ˙     ˙    ˙      ˙    ˙     w
              92  4. ÜNİTE
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99