Page 41 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET | 10
P. 41
O KU MA PAR ÇA S I
Prof. Zuckmayer'ın Ders Etiği Üstüne
“ Prof. Zuckmayer verdiği her Armoni/Kontrapunt dersine elinde veya koltu-
ğunun altında bir dosyayla hazırlıklı hale gelirdi ve giderdi. Bizler onun bera-
berinde taşıyıp getirdiği dosyaya ‘Armoni Dersi Dosyası’ veya kısaca 2 Armoni
Dosyası’ ya da ‘Ders Dosyası’ derdik. Bu dosyada çok kısa ve özlü bir ders planı,
onun gerektirdiği ders gereçleri ve kimi kaynaklar ile öğrencilerin ödevleri bulu-
nurdu. Her derste konu dikkat çekici, merak uyandırıcı ve güdüleyici, ilginç bir
girişle başlar ve açılır, çeşitli yönleriyle kuramsal ve uygulamalı olarak işlenir ve
ders, öğrenilenleri ders dışı çalışmayla pekiştirmeye ve geliştirmeye yönelik bir
ödevlendirmeyle biterdi. Her dersin bitiminde verilen ödev hafta içinde çalışıla-
rak yapılır-hazırlanır ve sonraki derste Zuckmayer’e sunulurdu. O da bu ödevleri
tek tek her yönden inceler, varsa yanlışları düzeltir ve ödevlerde ilginç veya öz-
gün noktalar bulmuşsa onları işaretleyerek belirtir ve öğrencilere öz incelemeleri
için geri verirdi. Derste daha çok ortak yanlışlar ve eksikler üzerinde durularak
ve kısaca tartışılarak kuramsal ve uygulamalı biçimde düzeltilirdi. Bu derslerde
genel olarak kuramsal armoniden ve kontrapunttan çok, uygulamalı armoniye ve
kontrapunta önem ve değer verilirdi.” (Uçan, 2012: 140).
40

